IKASGARAIA. Educación, cultura y desarrollo sostenible - GIC 21/062
Universitat de Girona
Girona, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadoras/es de Universitat de Girona (8)
2024
-
DBR based Redesign cycle of a TLS on Dynamics for High School
Journal of Physics: Conference Series
2021
-
Investigación basada en el diseño de Secuencias de Enseñanza-Aprendizaje: una línea de investigación emergente en Enseñanza de las Ciencias
Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 18, Núm. 1, pp. 1801
-
Naturaleza de la Tercera Ley de Newton y demandas de aprendizaje. Consecuencias para su enseñanza
Actas electrónicas del XI Congreso Internacional en Investigación en Didáctica de las Ciencias 2021: Aportaciones de la educación científica para un mundo sostenible
2020
-
Design Tools as a Way to Explicitly Connect Research Insights with Design Decision for Teaching Learning Sequences
Challenges in Physics Education (Springer Nature), pp. 109-118
-
Towards a research program in designing and evaluating teaching materials: An example from dc resistive circuits in introductory physics
Physical Review Physics Education Research, Vol. 16, Núm. 2
2017
-
Evaluating and redesigning teaching learning sequences at the introductory physics level
Physical Review Physics Education Research, Vol. 13, Núm. 2
2012
-
The use of wooden sticks to assess stream ecosystem functioning: Comparison with leaf breakdown rates
Science of the Total Environment, Vol. 440, pp. 115-122