Publications (108) Publications in which a researcher has participated

2024

  1. Latent Inhibition in Humans From Simple Stimulus Exposure

    Journal of Experimental Psychology: Animal Learning and Cognition, Vol. 50, Núm. 2, pp. 118-130

  2. Perceived stress and renewal: The effects of long-term stress on the renewal effect

    Neurobiology of Learning and Memory, Vol. 211

2022

  1. Assessing the inhibitory properties of a latent inhibitor in flavor-aversion learning

    Learning and Behavior, Vol. 50, Núm. 4, pp. 447-455

  2. The Effects of Stimulus Pre-Exposure and Conditioning on Overt Visual Attention

    Journal of Experimental Psychology: Animal Learning and Cognition, Vol. 48, Núm. 1, pp. 29-45

  3. Unraveling the benefits of experiencing errors during learning: Definition, modulating factors, and explanatory theories

    Psychonomic Bulletin and Review, Vol. 29, Núm. 3, pp. 753-765

2021

  1. Arratoi kumeen ikaskuntza asoziatiboa: ezkutuko inhibizioaren areagotzea bilatzen

    Uztaro: giza eta gizarte-zientzien aldizkaria, Núm. 117, pp. 137-151

  2. Estrategias para aumentar su motivación intrínseca y su autorregulación a través del fomento de la curiosidad y el pensamiento científico

    Actas del III Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: cambios en el proceso de enseñanza-aprendizaje de las Áreas del Conocimiento. 15-20 de noviembre de 2021

  3. Fuentes de motivación de los estudiantes de Psicología

    Actas del III Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: cambios en el proceso de enseñanza-aprendizaje de las Áreas del Conocimiento. 15-20 de noviembre de 2021

  4. Reconsidering the ability of the stimulus unique features to capture attention: Evidence from change blindness and visual search paradigms.

    Journal of Experimental Psychology: Animal Learning and Cognition, Vol. 47, Núm. 1, pp. 25-35

  5. Response reduction and stimulus pre-exposure effects in a human conditioning method

    Journal of experimental psychology. Animal learning and cognition, Vol. 47, Núm. 2, pp. 104-119

  6. Small for Gestational Age Moderate to Late Preterm Children: A Neuropsychological Follow-up

    Developmental Neuropsychology, Vol. 46, Núm. 4, pp. 277-287

  7. Variability In The Accuracy Of Self-Assessments Among Low, Moderate, And High Performing Students In University Education

    Practical Assessment, Research and Evaluation, Vol. 26, pp. 1-14

2019

  1. Attention to perceive, to learn and to respond

    Quarterly Journal of Experimental Psychology, Vol. 72, Núm. 2, pp. 335-345