Science, Technology and Mathematics Education Research Group
Universitat de Girona
Girona, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadoras/es de Universitat de Girona (8)
2024
-
DBR based Redesign cycle of a TLS on Dynamics for High School
Journal of Physics: Conference Series
2021
-
Investigación basada en el diseño de Secuencias de Enseñanza-Aprendizaje: una línea de investigación emergente en Enseñanza de las Ciencias
Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 18, Núm. 1, pp. 1801
-
Naturaleza de la Tercera Ley de Newton y demandas de aprendizaje. Consecuencias para su enseñanza
Actas electrónicas del XI Congreso Internacional en Investigación en Didáctica de las Ciencias 2021. Aportaciones de la educación científica para un mundo sostenible
2020
-
Design Tools as a Way to Explicitly Connect Research Insights with Design Decision for Teaching Learning Sequences
Challenges in Physics Education (Springer Nature), pp. 109-118
-
Towards a research program in designing and evaluating teaching materials: An example from dc resistive circuits in introductory physics
Physical Review Physics Education Research, Vol. 16, Núm. 2
2017
-
Evaluating and redesigning teaching learning sequences at the introductory physics level
Physical Review Physics Education Research, Vol. 13, Núm. 2
2012
-
The use of wooden sticks to assess stream ecosystem functioning: Comparison with leaf breakdown rates
Science of the Total Environment, Vol. 440, pp. 115-122