No trespassingArau, traba eta mugenbidezko metodologia sortzaile batkazetaritza gradurako

  1. Hannot Mintegia Beaskoa
  2. Ander Goikoetxea Pérez
Libro:
IV Jornadas Innovación educativa en comunicación y alfabetización mediática [Recurso electrónico]: libro de comunicaciones
  1. Jesús Pérez Dasilva (ed. lit.)
  2. Koldobika Meso Ayerdi (ed. lit.)
  3. Simón Peña Fernández (ed. lit.)

Editorial: Servicio Editorial = Argitalpen Zerbitzua ; Universidad del País Vasco = Euskal Herriko Unibertsitatea

ISBN: 978-84-1319-458-5

Año de publicación: 2022

Páginas: 43-57

Congreso: Jornadas de Innovación educativa en comunicación y alfabetización mediática (4. 2022. Leioa)

Tipo: Aportación congreso

Resumen

Artikulu honetan ikus entzunezkoen unibertsitate ezagutza ikuspuntu artistiko batetik lant-zeko metodologia bat laburbiltzen da; arau, traba eta mugetan oinarritutako praktika bat alegia. No Trespassing-ek unibertsitate hezkuntzaren testuinguruan sormena eta ezagutzaren transferentziaren artean egon daitekeen harremana aztertzen du. Helburu nagusia aurkikun-tzazko ikaspena da, ekintzaren bitartez ikastea eta baita arazo teorikoak argitzea edo kont-zeptuak barneratzea eta honi loturik irudiarekin eta soinuarekin narrazio-lengoaia erabiltze-ko aukerak ikertzea. Ariketa, The Five Obstructions (Lars Von Trier & Jorgen Leth, 2013) dokumentalean oinarritzen da. Bertan, ikusentzunezko sorkuntza bat bost era ezberdinetan berregiten du Leth-ek, Trier-ek jarriko dizkion kondizio eta eragozpenak aintzat hartuz. Ideia honek aurre egiten dio espresio askearen ideiari eta inspirazioa sormenaren motor bakar edo nagusia dela eztabaidan jartzen du. Planteamenduaren ezaugarrietako bat Elisa-beth Ellsworth-ek hezkuntzarekiko egiten duen psikoanalisiaren interpretazioa praktikan jartzea da. Bilatzen dena da ikasleak eskuratzea lehen eskuko jakintza bat; garatuko du bere ikuspegia, eta tokia egingo zaio bakoitzaren bitxitasunari.