Iraupen luzeko irakasleriaren garapenaren inpaktu-mailakkontzepzioetan, hezkuntza hurbilketan eta kultura instituzionalean
- Idoia Begoña Fernández Fernández Director/a
- Clemente Lobato Fraile Director/a
Universidad de defensa: Universidad del País Vasco - Euskal Herriko Unibertsitatea
Fecha de defensa: 02 de julio de 2014
- Itziar Alkorta Idiakez Presidente/a
- Xabier Etxaniz Erle Secretario/a
- Alfonso González González Vocal
- Joan Rué Vocal
- Mariam Bilbatua Pérez Vocal
Tipo: Tesis
Resumen
Unibertsitateko irakasleriaren garapenaren (IG) kontzeptu konprentsibotik abiatuta, doktorego tesi honek garapen estrategia baten inpaktua du aztergai, hala maila indibidualean (kontzepzio eta hurbilketan) nola maila organizazional zein instituzionalean. Azterketa hau burutzeko metodologia aktiboen (arazoetan, proiektuetan eta kasuetan oinarritutako ikaskuntza) garapenerako ERAGIN programaren lehendabiziko promozioa hartuko da kasu gisa. Iraupen luzeko estrategiaren (350 ordu) bidez eta ko-mentoria taldeen funtzionamenduan oinarrituz, ikerlan enpirikoak IG-ak irakasleriaren ikas-irakaskuntza kontzepzioetan eta hurbilketan izandako inpaktuaz ageriko ebidentziak ematen ditu, baina baita ikas-irakaskuntzaren inguruan ikertzeko (scholarship of teaching and learning) eta irakaskuntza eremuetan liderra izateko gaitasunaz ere. Honako alderdiok aldaketa organizazionalean murgiltzen gaituzte eta curriculum hibridoaren pausokako gauzapenaren alde lan egiten dute.Partiendo de un concepto comprensivo del desarrollo docente en la universidad, esta tesis doctoral analiza el impacto de una estrategia de formación tanto en los niveles individuales (concepciones y enfoques) como en los organizativos e institucionales, tomando como caso la primera promoción del programa ERAGIN para desarrollo de metodologías activas (Método de Caso, Aprendizaje basado en Problemas y Aprendizaje basado en Proyectos) de enseñanza-aprendizaje. A través de una estrategia larga en el tiempo (350 horas) y trabajando en grupos de co-mentoría, el estudio empírico da evidencias del impacto de esta formación en los conceptos sobre la enseñanza y el aprendizaje (E-A) de los docentes, en su enfoque pero también en la capacidad para investigar la docencia (scholarship of teaching and learning) o para liderar en ámbitos docentes, aspectos todos que nos introducen ya en el cambio organizativo y colaboran en la progresiva materialización del currículum híbrido.