Departamento
Filología Inglesa y Alemana y Traducción e Intepretación
Capítulos de Libro (22) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2012
-
"Yucca Mountain": La montaña tóxica del oeste americano
Realidad y simbología de la montaña (Instituto Universitario de Investigación en Estudios Norteamericanos Benjamin Franklin), pp. 139-148
-
Actitudes hacia las lenguas y competencia traductora: Estudio empírico en un contexto de movilidad
Traducir en la frontera (Atrio), pp. 515-534
-
Attitudes to the L2
The Routledge Encyclopedia of Second Language Acquisition (Taylor and Francis), pp. 46-48
-
De los métodos de evaluación de las obras literarias: el método de valoración negativa
Lengua, traducción, recepción: en honor de Julio César Santoyo (Secretariado de Publicaciones y Medios Audiovisuales), pp. 373-394
-
Does gender influence task performance in EFL? Interactive tasks and language-related episodes
Discourse and language learning across L2 instructional settings (Rodopi), pp. 249-278
-
Dopelte Performativität: der Vortrag von Manifesten in den dadaistischen Soireen
Aufbrüche: kulturwissenschaftliche Studien zu Performanz und Performativität (Königshausen & Neumann), pp. 223-235
-
Doppelte Performativität: Der Vortrag von Manifesten in den dadaistischen Soireen
Aufbrüche. Kulturwissenschaftliche Studien zur Performanz und Performativität (Würzburg: Königshausen und Neumann, 2012), pp. 223-235
-
Dürrenmatts Besuch der alten Dame in hollywoodscher und afrikanischer Bearbeitung
Vielheit und Einheit der Germanistik weltweit. Internationaler Germanisten-Kongress (12º. 2010. Varsovia, Polonia) (Frankfurt am Main: Peter Lang, 2012), pp. 143-147
-
English as l3 at a bilingual university in the Basque country, Spain
English-Medium Instruction At Universities: Global Challenges (Channel View Publications), pp. 84-105
-
Future challenges for english-medium instruction at the tertiary level
English-Medium Instruction At Universities: Global Challenges (Channel View Publications), pp. 213-221
-
In the name of the self: the new language of self-naming. Naming as a process of self-construction in "Broken Verses" by Kamila Shamsie
"Sitios de la Antropología": Patrimonio, lenguaje y etnicidad : textos en homenaje a José Antonio Fernández de Rota (Servizo de Publicacións), pp. 127-154
-
Introduction
English-Medium Instruction at Universities: Global Challenges (Channel View Publications), pp. xvii-xxii
-
L3 morphosyntax in the generative tradition
Studies in Bilingualism, pp. 9-32
-
La formación del profesorado de lenguas extranjeras
La universidad multilingüe (Tecnos), pp. 203-220
-
La primera traducción española del Robinson Crusoe, de Daniel Defoe
Caleidoscopio de traducción literaria (Dykinson), pp. 95-110
-
Negotiated input and output / interaction
The Cambridge Handbook of Second Language Acquisition, pp. 209-229
-
Overview
Ways of Structure Building (Oxford University Press)
-
Políticas multilingües y sus resultados en el ámbito universitario europeo
La universidad multilingüe (Tecnos), pp. 111-130
-
Romantische Spuren eines "Heissen Sommers"
Was mich wirklich interessiert. Homenatge a Jordi Jané (Girona : Documenta Universitaria, 2012), pp. 263-274
-
The preterit and the imperfect as grounding predications
Grounding: The Epistemic Footing of Deixis and Reference (De Gruyter Mouton), pp. 299-348