OIHANA
BARRUTIA SARASUA
PROFESORADO AGREGADO
Publications dans lesquelles il/elle collabore avec OIHANA BARRUTIA SARASUA (35)
2024
-
"Go Green" Erasmus +: un proyecto para el desarrollo de las competencias para la sostenibilidad en Secundaria
31 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: Hacia una educación científica alineada con la Agenda 2030
-
Are Future Teachers Involved in Contributing to and Promoting the Reduction of Massive Waste Generation?
Sustainability (Switzerland), Vol. 16, Núm. 17
-
Common and threatened animal identification and conservation preferences among 6 to 12 year-old students
Environmental Education Research, Vol. 30, Núm. 1, pp. 101-117
-
Concepciones del profesorado y alumnado de Secundaria sobre los ecosistemas fluviales y su gestión
31 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: Hacia una educación científica alineada con la Agenda 2030
-
Conceptualization about stream ecosystem in secundary education
ERIDOB 2024. 14th Conference of European Researchs in Didactics of Biology
-
Diseño y mejora iterativa de SEAs: explicitando las decisiones de diseño en torno a la nutrición vegetal
31 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: Hacia una educación científica alineada con la Agenda 2030
-
Do textbooks provide opportunities to develop meaningful botanical literacy? A case study of the scientific model of plant nutrition
Journal of Biological Education
-
Effectiveness of a model-based inquiry instructional sequence in overcoming students’ teaching-learning difficulties on plant nutrition
International Journal of Science Education
-
El tratamiento del consumo intensivo y la generación de residuos en los libros de texto de Educación Secundaria
Ikastorratza, e-Revista de didáctica, Núm. 32
-
Factors influencing primary school children’s knowledge about fauna from local and exotic biomes
ERIDOB 2024. 14th Conference of European Researchs in Didactics of Biology
-
Improving students’ mental models of plant nutrition: insights from a design-based research
ERIDOB 2024. 14th Conference of European Researchs in Didactics of Biology
-
What animals live there? Exploring the factors influencing primary school children’s awareness of native and exotic fauna
Journal of Biological Education
2023
-
Branches of plant blindness and their relationship with biodiversity conceptualisation among secondary students
Journal of Biological Education, Vol. 57, Núm. 3, pp. 566-591
-
Euskal haur eta gazteen biodibertsitate-alfabetatzea: kezka iturri bat
Ekaia: Euskal Herriko Unibertsitateko zientzi eta teknologi aldizkaria, Núm. 44, pp. 239-256
-
How far are school community's mental models from scientific models? Teachers, pre-service teachers and students' ideas about forests and water
INTED2023 Proceedings
-
Inundaciones fluviales: el uso del vídeo en el aula para trabajar la gestión del riesgo
Alambique: Didáctica de las ciencias experimentales, Núm. 114, pp. 25-32
-
Laguntzen al dute testuliburuek zientzia ulermen kontzeptual sakonagaratzen?: Landareen nutrizioa aztergai
Gizarte Zientziak eta Zuzenbidea: V. Ikergazte Nazioarteko Ikerteta Euskaraz. 2023eko maitzaren 17, 18 eta 19 Donostia, Euskal Herria.
-
Los libros de texto ante la problemática del consumo intensivo y la generación de residuos (comunicación)
11th International Congress of Educational Sciences and Development
-
Modelo Científico de la Nutrición Vegetal: análisis epistemológico y propuesta de progresión de aprendizaje
Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 20, Núm. 3, pp. 3102
-
Secondary Students’ Knowledge on Birds and Attitudes towards Conservation: Evaluation of an Environmental Education Program
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 20, Núm. 10