Capítulos de Libro (14) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2023

  1. A framework for risk assessment

    Adapting the Built Environment for Climate Change: Design Principles for Climate Emergencies (Elsevier), pp. 17-36

  2. AI in Education: An Innovative Approach to Teaching Applied Bioinformatics with BioPython for Genomic Medicine

    Educación y sociedad: claves interdisciplinares (Octaedro), pp. 1077-1090

  3. AI-Powered education: teaching climate change modeling and analysis using python

    Conexiones digitales: las tecnologías como puentes de aprendizaje (Dykinson), pp. 289-310

  4. Brain, Decision-Making, and Mental Health 2050

    Brain, Decision Making and Mental Health (Springer), pp. 697-719

  5. Bridging art and “steam” education: collaborative art installations as educational tools

    Praxis y espacios de intervención desde el arte y la educación (Dykinson), pp. 729-748

  6. Computational Model of the Mind: How to Think About Complex Systems in Nature

    Integrated Science (Springer), pp. 553-573

  7. Industry 5.0 and Human-Centered Approach. Bibliometric Review

    Lecture Notes on Data Engineering and Communications Technologies (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 402-408

  8. Innovar desde y para el desarrollo sostenible en la Universidad del País Vasco: el Programa IKDi3 Laborategiak

    Tendencias educativas en el siglo XXI: perspectivas de todos los miembros de la comunidad educativa (Dykinson), pp. 847-858

  9. La sostenibilidad en la educación superior: Un análisis de la situación en la universidad del País Vasco (UPV/EHU)

    Innovación docente e investigación en educación: nuevas tendencias para el cambio en la enseñanza superior (Dykinson), pp. 31-44

  10. Mapping Science Related to Competitive Intelligence

    Lecture Notes on Data Engineering and Communications Technologies (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 329-334

  11. Measuring Social Trends of Foodtech

    Lecture Notes on Data Engineering and Communications Technologies (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 164-170

  12. Personalizing the user interface for people with disabilities

    Personalized Human-Computer Interaction (De Gruyter), pp. 175-204

  13. Propuesta ApS en el grado de Ciencias Ambientales

    El Aprendizaje-Servicio universitario ante los retos de la Agenda 2030 (UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia), pp. 65-72

  14. Sentiment Analysis Model Using Word2vec, Bi-LSTM and Attention Mechanism

    Lecture Notes on Data Engineering and Communications Technologies (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 239-244