Saila: Politika eta Administrazio Zientzia

Ikerketa taldea: Parte Hartuz Ikerketa Taldea

E-maila: igor.ahedo@ehu.eus

Web-orri pertsonala: https://www.ehu.eus/es/web/cpa/igor-ahedoren-web-orria

Doctor/a por la Universidad del País Vasco - Euskal Herriko Unibertsitatea con la tesis Redes de políticas de cuasi-institucionalización y de desarrollo y movimiento social pro-departamento Pays Basque en los territorios vascos de Aquitania (1992-2001) 2002. Tesiaren zuzendaria Dr/a. Francisco Letamendia Belzunde.

Igor Ahedo (3 seiurteko, 3 bosturteko irakasle eta Osoko Irakasle akreditazioa) Euskal Herriko Unibertsitateko Politika eta Administrazio Zientzia Saileko zuzendaria izan da 2014 eta 2018 artean. Soziologia politikoan lizentziatua eta EHUn Zientzia Politikoetan doktorea, EHUko Partaidetza eta Garapen Komunitarioko Master Ofizialaren arduraduna izan da (2004-2005). Irakasle agregatua da eta UPV-EHUko Irakaskuntza Ebaluaziorako Unibertsitate Batzordeko kidea. Eusko Jaurlaritzako Lehendakaritzak Euskal Gizartearen Egoera saria eman zion 2005ean, eta Nevadako Unibertsitateak (AEB) ingelesez argitaratu du bere lana. AEBetako Center for Basque Studies-en (Nevada) eta Bordeleko Institut d 'Etudes Politiques-en ikertzailea izan da. Aurkeztutako 8 doktore-tesi zuzendu ditu, eta beste 8 zuzentzen ari da; horietako hiruk doktoratu aurreko beka jaso dute. Parte Hartuz taldeko ikertzaile nagusia da, eta 2022ko uztailean 144.000 euroko finantzaketa jaso zuen Eusko Jaurlaritzak finkatutako talde gisa. Herritarren parte-hartzeari eta genero-azterketari buruzko hogei bat ikerketa-proiektutan parte hartu du, eta honako hauek egin ditu: a) Euskal Autonomia Erkidegoko Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako Legearen ebaluazio parte-hartzailea, b) bizikidetzari eta aniztasunari buruzko bi ikerketa, gizarte-azterketari ikuspegi intersekzionala aplikatuta; edo c) Bizkaiko udalerri batean 4 urtez garapen komunitarioko proiektu bat. Duela gutxi, Españako Unibertsitate Ministerioak finantzatutako ikerketa baten koordinatzailea izan da, Unibertsitate Legearen erreformarako nodo zentralak detektatzeko, bai eta ANECAk finantzatutako beste baten koordinatzailea ere, titularraren eta katedradunaren akreditazioak ebaluatzeko irakaskuntza-atalean irizpideak definitzeko. 2009tik (sorrera-datatik) Partehartuz EHUko ikerketa-taldean parte hartu du, eta orain bere ikertzaile nagusia da. Guztira, lehia-prozesuen bidez finantzatutako 13 ikerketa-proiektutako eta 5 ikerketa-taldetako kide izan da. 18 ikerketa-kontratutan parte hartu du, eta horietako 10etan IP izan da, 300.000 eurotik gorako finantziazio bateratuarekin. Gaztelaniaz, alemanez, frantsesez, euskaraz, ingelesez eta italieraz argitaratutako lanak ditu, horien artean Frantzian eta AEBn argitaratutako bi monografiko. Zehazki, 55 ikerketa-artikulu argitaratu ditu, horietatik 25 eragin handiko aldizkarietan (23 SJR eta 23 JCR); 20 liburu-kapitulu (horietatik 6 ingelesez – Peter Lang, Renoko Unibertsitatea); 12 liburu (2 Dikynson-en, 1 L 'Harmattan-en, 1 Renoko Unibertsitatean, 4 egile bakarrekoak) eta dozenaka dibulgazio-argitalpen. Unibasq-en osagarrien programan A2 kategorian egindako ikerketa-ibilbidea aitortu zaio. Gizartea, politika eta kultura doktorego-programaren arduraduna. 8 doktore-tesi zuzendu ditu, eta Eusko Jaurlaritzaren doktoratu aurreko beka lortu duten 4 ikerketa-proiekturen zuzendaria da. Irakaskuntzaren bikaintasuna du Docentiaz programan, eta proiektuetan oinarritutako ikaskuntza-metodoaren bidez irakasten du. Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultateko, UPV/EHUko HELAZ eta G9ko ikasleengan zentratutako irakaskuntzako prestatzailea da. Irakaskuntza formakuntzan 500 ordu baino gehiago eman ditu. Aditua da genero-ikuspegia duen irakaskuntzan, eta hizlari gonbidatua izan da Unibertsitate eta kongresu espezializatuetan. Hezkuntza berriztatzeko bi proiektu zuzendu ditu, eta 3 argitalpen ebaluatu ditu. 23 MAL eta 21 GRAL tutoretzapean jarri ditu, eta komunitatean oinarritutako ikaskuntzan oinarritutako 3 praktika koordinatu ditu.