ARAITZ
USKOLA IBARLUZEA
PROFESORADO AGREGADO
Universidade de Santiago de Compostela
Santiago de Compostela, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadoras/es de Universidade de Santiago de Compostela (9)
2024
-
One Health education for criticality on vaccination in teacher training
Frontiers in Public Health, Vol. 12
-
SYSTEMS THINKING (ST) ON COMPLEX HEALTH ISSUES: THE APPLICATION OF THE ONE HEALTH (OH) APPROACH
Journal of Baltic Science Education, Vol. 23, Núm. 4, pp. 723-738
2023
-
Development of Systems and Futures Thinking Skills by Primary Pre-service Teachers for Addressing Epidemics
Research in Science Education, Vol. 53, Núm. 4, pp. 741-757
2022
-
Exploring Primary Preservice Teachers’ Agency and Systems Thinking in the Context of the COVID-19 Pandemic
Frontiers in Education, Vol. 7
2021
-
Debatir para aprender a pensar críticamente sobre ciencias
Alambique: Didáctica de las ciencias experimentales, Núm. 106, pp. 79-80
-
Understanding pandemics such as covid-19 through the lenses of the “one health” approach
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 23
2011
-
Proceso de toma de decisión y dinámicas sociales de grupos de estudiantes universitarios en la discusión sobre un problema sociocientífico abierto
Revista de psicodidáctica, Vol. 16, Núm. 1, pp. 123-144
2010
-
The use of criteria in argumentation and the construction of environmental concepts: A university case study
International Journal of Science Education, Vol. 32, Núm. 17, pp. 2311-2333
2009
-
La competencia argumentativa en la toma de decisiones ante un problema ambiental
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Núm. 0, pp. 1097-1100