Grupo Dirección de Innovación y Personas
Publicaciones (109) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2022
-
Digital networks: A tool to monitor entrepreneurial ecosystems
Miradas sobre el emprendimiento ante la crisis del coronavirus (Dykinson), pp. 196-201
-
Innovation in Micro Firms that Build Machine Tools: Effects of T-KIBS on Technological and Non-technological Innovations
Revista Brasileira de Gestao de Negocios, Vol. 24, Núm. 1, pp. 144-158
-
Mejora de la innovación y la competitividad regionales mediante el benchmarking: un método de selección de regiones para la comparación según su “base de recursos”. Aplicación al País Vasco
Leveraging new business technology for a sustainable economic recovery
-
Mentoring programs implementation: differences between group and individual mentoring
Development and Learning in Organizations, Vol. 36, Núm. 4, pp. 1-4
-
¿Hay «KIBS ocultas» en la pequeña dimensión? Explorando la «función KIBS» de los campeones ocultos desde las capacidades tecnológicas
Ekonomiaz: Revista vasca de economía, Núm. 102, pp. 124-149
2021
-
An Empiric Experience Implementing a Methodology to Improve the Entrepreneurial Support System: Creating Social Value Through Collaboration and Co-creation
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
Capability management control and salesperson turnover: A double-edged sword in a product complexity scenario
Industrial Marketing Management, Vol. 96, pp. 100-112
-
Corporate social responsibility, emotions, and consumer loyalty in the food retail context: Exploring the moderating effect of regional identity
Corporate Social Responsibility and Environmental Management, Vol. 28, Núm. 2, pp. 648-666
-
Influence of companies´ credibility and trust in corporate social responsibility aspects of consumer food products: The moderating intervention of consumer integrity
Sustainable Production and Consumption, Vol. 28, pp. 129-141
-
La propiedad intelectual en la gestión de residuos: Una referencia para afrontar un reto de futuro
Revista DYNA, Vol. 96, Núm. 4, pp. 388-394
-
Nostalgia, sensations and local products in rural tourism experiences in a portuguese schist village
European Countryside, Vol. 13, Núm. 3, pp. 599-621
-
¿Es posible la utopía de un nuevo modelo económico?
Hermes: pentsamendu eta historia aldizkaria = revista de pensamiento e historia, Núm. 68, pp. 24-25
2020
-
Editorial
Management Letters / Cuadernos de Gestión, Vol. 20, Núm. 3, pp. 5-11
-
El impacto de la digitalización en los derechos fundamentales del personal empleado público en España
Pertsonak eta Antolakunde Publikoak Kudeatzeko Euskal Aldizkaria = Revista Vasca de Gestión de Personas y Organizaciones Públicas, Núm. 18, pp. 38-53
-
Improving student motivation through an educational innovation project at the faculty of economics and business (university of the basque country)
EDULEARN20 Proceedings: 12th International Conference on Education and New Learning Technologies (July 6th-7th, 2020, Online)
-
Mentee characteristics in inter-organizational mentoring for managers: a hybrid Delphi survey
European Journal of Training and Development, Vol. 44, Núm. 4-5, pp. 369-389
-
Mujer y retos del futuro desde la demografía y el cambio tecnológico. Algunas notas
Emakumeak Bizkaian: nolakoak gara, nola ikusten gaituzte (Vizcaya. Juntas Generales = Bizkaiko Batzar Nagusiak), pp. 91-96
-
PLS–SEM in business promotion strategies. A multigroup analysis of mobile coupon users using MICOM
Industrial Management and Data Systems, Vol. 120, Núm. 12, pp. 2349-2374
-
Reforzar la implicación del alumnado en el aprendizaje de economía de la empresa a través de metodologías activas y sistemas de respuesta inmediata
Journal of Management and Business Education, Vol. 3, Núm. 1, pp. 29-46
-
Sub-national consumer ethnocentrism and the importance of the origin of food products: an exploratory analysis
British Food Journal, Vol. 122, Núm. 3, pp. 995-1010