Publicaciones en las que colabora con NAIARA BERASATEGUI SANCHO (20)
2024
-
Drawing the COVID-19 pandemic: how do children incorporate the health crisis and its consequences into their everyday thinking?
Psychology and Health, Vol. 39, Núm. 3, pp. 379-398
-
El camino escolar un espacio de autonomía infantil: análisis de la representación de los niños del camino escolar a través de los dibujos
Investigar la infancia en el escenario pandémico: retos, hallazgos y propuestas desde las ciencias sociales (Octaedro), pp. 111-122
-
Proyecto Piztu: venciendo lasdificultades del alumnado
Educación en transición: experiencias y propuestas para un mundo cambiante (Octaedro), pp. 173-179
2023
-
A Systematic Review of the Effect of Active Commuting to School on Children's Well-being: A Physical, Psychological, Social, and Academic Approach.
Child Welfare, Vol. 101, Núm. 1, pp. 157-181
-
De la universidad a la Educación Secundaria. El poder de la divulgación científica
Estructura modular, metodología activas y compromiso social en innovación educativa universitaria: La experiencia de la Facultad de Educación de Bilbao, UPV/EHU (2011-2021) (Octaedro), pp. 155-164
-
The voices of youths in COVID-19 times: exploring young people’s emotional representations
Psychology and Health
-
The well-being of children in a full lockdown and partial lockdown situation: a comparative perspective
Children's Geographies, Vol. 21, Núm. 4, pp. 708-720
2022
-
Coping with COVID-19: social representations underlying blaming processes and fear
Psychology and Health, Vol. 37, Núm. 7, pp. 828-846
-
How are children coping with COVID-19 health crisis? Analysing their representations of lockdown through drawings
Childhood, Vol. 29, Núm. 4, pp. 545-560
-
The well-being of children with special needs during the COVID-19 lockdown: academic, emotional, social and physical aspects
European Journal of Special Needs Education, Vol. 37, Núm. 5, pp. 776-789
2021
- Libro blanco de la Covid-19
-
Reopening of schools in the covid-19 pandemic: The quality of life of teachers while coping with this new challenge in the north of spain
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 15
-
Struggling to breathe: a qualitative study of children’s wellbeing during lockdown in Spain
Psychology and Health, Vol. 36, Núm. 2, pp. 179-194
-
Teacher stress, anxiety and depression at the beginning of the academic year during the COVID-19 pandemic
GLOBAL MENTAL HEALTH, Vol. 8
-
Zer ondorio izaten ari da pandemia irakasleen egoeran?
hik hasi: euskal heziketarako aldizkaria, Núm. 256, pp. 36-38
2020
-
Abordando la educación interdisciplinar en la formación universitaria en Psicología y Ciencias de la Educación: resultados de una experiencia desarrollada en la UPV/EHU
La inclusión social y educativa como reto vital del siglo XXI: propuestas educativas
-
Design and Validation of a Scale for Measuring Well-Being of Children in Lockdown (WCL)
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
El proyecto Eskolabideak como espacio de crecimiento autónomo de los niños y niñas
La inclusión social y educativa como reto vital del siglo XXI: propuestas educativas
-
Interdisciplinary learning at university: Assessment of an interdisciplinary experience based on the case study methodology
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 18
-
Umeen ahotsak konfinamendu garaian: Covid-19
hik hasi: euskal heziketarako aldizkaria, Núm. 250, pp. 30-31