Más allá de las fronterasIdentidades liminales en la ficción televisiva Hannibal, de Bryan Fuller

  1. AZKUNAGA-GARCÍA, Leire
Aldizkaria:
Signa: Revista de la Asociación Española de Semiótica

ISSN: 1133-3634

Argitalpen urtea: 2021

Zenbakien izenburua: XVIII Congreso Internacional de la Asociación Española de Semiótica y IX Congreso Internacional del Departamento de Comunicación Audiovisual y Publicidad de la Universidad del País Vasco UPV/EHU

Zenbakia: 30

Orrialdeak: 303-322

Mota: Artikulua

DOI: 10.5944/SIGNA.VOL30.2021.29312 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openDialnet editor

Beste argitalpen batzuk: Signa: Revista de la Asociación Española de Semiótica

Laburpena

Abstract: Hannibal is presented as a paradigm of the transformations that contemporary fictions have undergone in recent years by introducing the other, the villain, as the main character of the story. The identity of the cannibal is formed by culturally opposed concepts and is placed in a continuous between: between good and evil, between monstrosity and humanity, between the horror of the crimes he commits and the aestheticization and preciousness of how he presents them, between the recreation of an exquisite high culture (gastronomy) and animality and savagery (cannibalism) that scores each and every one of its episodes.

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