Urrutiko hezkuntza. COVID-19aren eragina Bigarren Hezkuntzan

  1. Gamarra, Ainhize
Revista:
Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko hezkuntza aldizkaria

ISSN: 0214-9753

Año de publicación: 2021

Volumen: 33

Número: 1

Páginas: 43-82

Tipo: Artículo

Otras publicaciones en: Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko hezkuntza aldizkaria

Resumen

Artikulu honek urrutiko hezkuntzara bat-batean aldatzeak hezkuntza kalitatean izan duen eragina ikerketzea du helburu, hain zuzen ere Bigarren Hezkuntzan (DBH eta Batxilergoan) EAEn. COVID-19aren pandemia dela eta, ikasketa-zentro guztiak itxi eta biztanleria etxean konfinatuta egon behar izan denez, urrutiko hezkuntza beharrezkoa bihurtu da. Bigarren Hezkuntzako ikasleek eta irakasleek beti hezkuntza presentzialean lan egin dute, eta ez dute inoiz urrutiko hezkuntzarekin au- rreko kontakturik izan, salbuespen gutxi izan ezik. Horregatik, urrutiko hezkuntzara egokitzeko prozesua eta haren ondorioak aztertuko dira, eta lortutako emaitzak eta ondorioak erakutsiko. Era horretan, hezkuntza kalitatean izandako eragina ezagutzeko, adierazitako egoera aztertzen da, bai ikasleen, bai irakasleen ikuspuntutik metodologia kuantitatiboa eta kualitatiboa erabiliz.

Referencias bibliográficas

  • Bates, T. (1999). La tecnología en la enseñanza abierta y la educación a distancia. Trillas.
  • Battenberg, R. W. (1971). The Boston Gazette. March 20, 1728. Epistolodidaktika, 1, 44-45. or.
  • Bisquerra, R. (2009). Metodología de la investigación educativa. La Muralla.
  • Camacho, A. (2019). E-learningaren iragana, oraina eta geroa: ohar batzuk. In Iruskieta, M., Maritxalar, M., Arroyo, A. eta Camacho, A. (arg.) IKTak eta konpetentzia digitalak hezkuntzan (117-128 or.). Euskal Herriko Unibertsita- teko Argitalpen Zerbitzua.
  • Clark, J. J. (1906). The correspondence school - Its relation to technical education and some of its results. Science, 24(611), 327-334. or.
  • Eitb-ko erredakzioa (2020-03-09). Gasteizko eskola eta hezkuntza zentro guztiak itxi dituzte, martxoaren 23ra arte. Eitb albisteak. https://www.eitb.eus/eu/albisteak/gizartea/osoa/7086214/gasteizko-eskola-eta-hezkuntza-zentro- guztiak-itxi-dituzte-martxoaren-23ra-arte/
  • Eitb-ko erredakzioa (2020-03-11). Arabako eta Balmasedako ikastetxe guztiak itxi dituzte. Eitb albisteak. https://www.eitb.eus/eu/albisteak/gizartea/osoa/7093249/arabako-eta-balmasedako-ikastetxe-guztiak-itxi-dituzte/
  • Eitb-ko erredakzioa (2020-03-12). Eskolak bertan behera geratuko dira bihartik EAEn. Eitb albisteak. https://www.eitb.eus/eu/albisteak/gizartea/osoa/7094648/eaeko-ikastetxe-guztiak-itxiko-dituela-iragarriko-du-eusko-jaurlaritzak/
  • Eitb-ko erredakzioa (2020-03-14). Sanchezek gaur alarma egoera ezarriko du koronabirusa geldiarazteko. Eitb albisteak. https://www.eitb.eus/eu/albisteak/gizartea/osoa/7097388/espainian-alarma-egoera-deklaratu-du-2020ko-mar- txoaren-13an-koronabirusagatik/
  • García, L. (1999). Historia de la educación a distancia. Revista Iberoamericana de educación a distancia, 2(1).
  • García, L. (2002). La educación a distancia. de la Teoría a la Práctica. Ariel.
  • Vela, P. A., Ahumada V. R. eta Guerrero, J. H. (2015). Conceptos estructurantes de la educación a distancia. Revista de Investigaciones UNAd, 14(1), 115-149. or.
  • Hezkuntza eta Lanbide Heziketa Ministerioa (2019). Estadísticas de la Educación, enseñanzas no universitarias: alumnado. https://www.educacionyfp.gob.es/servicios-al-ciudadano/estadisticas/no-universitaria/alumnado/matriculado.html
  • Hezkuntza eta Lanbide Heziketa Ministerioa (d. g.). Estudiar Bachillerato en España: dónde estudiar. http://www.educacionyfp.gob.es/contenidos/estudiantes/bachillerato/donde-estudiar.html
  • Hezkuntza eta Lanbide Heziketa Ministerioa (d. g.). Estudiar Educación Secundaria Obligatoria en España: dónde estudiar. http://www.educacionyfp.gob.es/contenidos/estudiantes/educacion-secundaria/donde-estudiar.html
  • Holmberg, B. (1995). The evolution of the character and practice of distance education. Open Learning: The Journal of Open, distance and e-Learning, 10(2), 47-53. or.
  • Holmberg, B. (2005). Theory and practice of distance education. Londres: Routledge.
  • Institutu Cervantes (d. g.). Diccionario de términos clave de ELE: Consultas en Internet. https://cvc.cervantes.es/Ensenanza/biblioteca_ele/diccio_ele/indice.htm
  • King, F. B., Young, M. F., Drivere-Richmond, K., eta Schrader, P. G. (2001). Defining distance learning and distance education. AACE journal, 9(1), 1-14. or.
  • Klaudio Harluxet Fundazioa (2001). Harluxet: Euskal Hiztegi Entziklopedikoa. Elkarlanean.
  • Lamí, L. E., Pérez, M. G., eta Rodríguez, M. E. (2016). Las herramientas de comunicación sincrónica y asincrónica en la clase presencial. Revista Conrado, 12(56), 84-89. or.
  • López, S. (2020-03-09). Cierre de todos los colegios de Vitoria y el campus alavés de la UPV durante 15 días. El Diario Vasco. https://www.diariovasco.com/sociedad/salud/labastida-cierra-colegios-20200309080615-nt.html
  • Lukas, J. F., eta Santiago, K. (2016). Hezkuntza-ebaluazioa. Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua.
  • Martín, Ó. (2013). La satisfacción del usuario en la enseñanza virtual: el caso del sistema universitario andaluz. Doktorego tesia. Universidad de Granada, DIGIBUG.
  • Martínez, C. H. (2008). La educación a distancia: sus características y necesidad en la educación actual. Educación, 17(33), 7-27. or.
  • Moore, J. L., Dickson-Deane, C., eta Galyen, K. (2011). e-Learning, online learning, and distance learning environments: Are they the same?. The Internet and Higher Education, 14(2), 129-135. or.
  • Phipps, R. A., eta Merisotis, J. P. (1999). what’s the difference? A review of contemporary research on the effectiveness of distance learning in higher education. The Institute for Higher Education Policy.
  • Real Academia Española (2019). Diccionario de la Lengua Española (23.3. edizio elektronikoa).
  • Repáraz-Abaitua, C., Sobrino, A. eta Naval, C. (2004). Cuestionario de satisfacción con la formación online. In M.A. Fortea eta L. Lapeña (arg.), Hacia una docencia de calidad: políticas y experiencias. Publicaciones de la Universitat Jaume I.
  • RTVE-ko erredakzioa (2020-04-04). ¿Qué se sabe del coronavirus de Wuhan?.
  • RTVE albisteak. https://www.rtve.es/noticias/20200405/se-sabe-del-nuevo-coronavirus-china/1996067.shtml
  • Santoveña, M. S. (2010). Cuestionario de evaluación de la calidad de los cursos virtuales de la UNED. Revista de Educación a distancia, 25.