Ikaskuntza-Zerbitzua. Hezkuntza komunitateko eragile ezberdinen arteko harremanak eraikitzeko eta sendotzeko bidea

  1. Ormazabal Arizkorreta, Garazi 1
  2. Basasoro Ciganda, Maitane
  3. Arguiñano Madrazo, Andoni 1
  1. 1 UPV/EHU - Euskal Herriko Unibertsitatea
Revista:
Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko hezkuntza aldizkaria

ISSN: 0214-9753

Año de publicación: 2021

Volumen: 33

Número: 1

Páginas: 83-105

Tipo: Artículo

Otras publicaciones en: Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko hezkuntza aldizkaria

Resumen

Hezkuntzak egungo herritar diren haur zein gazteak bizitzarako prestatu behar dituela adituta, ezinbestekoa izango da, horren bitartez, bizitza eta ikaskuntzaren arteko lotura bermatzea. Eginbide horretan, Ikaskuntza-Zerbitzua (I-Z), mundu errealaren eta eskolaren arteko lotura ezartzen duen metodologia eredugarri bilakatu da. Kasuan kasu, azterketa hau, Portugaleteko Santa Maria ikastetxean kokatu da. Bertan, Batxilergoan 22 urteko ibilbidea duen I-Zren baitako esperientzia bat aurkitu baita. Hortaz, hurrengoa da ikerlan honen bidez eskuratu nahi izan den helburua: I-Zren bidez Santa Maria ikastetxeko hezkuntza komunitateko eragileen artean sortzen diren harremanak aztertzea. Horretarako, azterketa honetan diseinu kualitatibo bat jarraitu da eta, honen baitan, kasu azterketaren metodoa hautatu da. Honenbestez, hurrengo azterketa, I-Zren gaian aditua den ikastetxeko kide bati egindako estandarizatu gabeko bi elkarrizketetan eta 31 dokumenturen analisian oinarritu da. Eskuratutako informazioaren kategorizazio zein kodifikazioa burutu ostean, emaitza aipagarri ugari eskuratu dira: ikasleen eta irakasle -ikasleen arteko harremanak hobetzen dituen eta eskola zein komunitatearen artean loturak bultzatzen dituen esperientzia ezagutu da.

Referencias bibliográficas

  • Abela, J. A. (2002). Las técnicas de análisis de contenido: una revisión actualizada. Fundación Centro de Estudios Andaluces.
  • Bardin, L. (1996, 2. edizioa). Análisis de contenido. Akal.
  • Battle, R. (2011). ¿De qué hablamos cuando hablamos de Aprendizaje-Servicio?. Rítica, 972, 49-54. or. http://roserbatlle.net/wp-content/uploads/2012/02/de-que-hablamos-cuando-hablamos-de-aps-revista-crc3adtica1.pdf
  • Batlle, R. (2013). El aprendizaje y servicio en España: el contagio de una revolución pedagógica necesaria. PPC.
  • Batlle, R. (2020). Aprendizaje-Servicio. Compromiso social en acción. Santillana.
  • Billig, S. H. (2000). The Effects of Service Learning. Service Learning, General, 42. http://digitalcommons.unomaha.edu/slceslgen/42
  • Billig, S. H. (2002). Support for K-12 service learning practice: A brief review of the research. Educational Horizons, 80, 184-189. or. https://www.jstor.org/stable/42927126?seq=1
  • Bisquerra, A. (2004). Metodología de la investigación educativa. La Muralla.
  • Bolívar, A. (2006). Familia y escuela: dos mundos llamados a trabajar en común. Revista de Educación, 339(1), 119-146. or. http://ibdigital.uib.es/greenstone/collect/portal_social/index/assoc/miso1089/4_002.dir/miso10894_002.pdf
  • Del Rincón, D., Arnal, J., Latorre, A., eta Sans A. (1995). Técnicas de investigación en ciencias sociales. Dykinson.
  • Echeverría, G. (2005). Análisis cualitativo por categorías. Apuntes docentes, Universidad Academia de Humanismo Cristiano. https://www.academia.edu/9444115/Apuntes_Docentes_de_METODOLOGIA_DE_INVESTIGACION_ANALISIS_CUALITATIVO_POR_CATEGORIAS
  • Furco, A. (1996). Service-Learning: A Balanced Approach to Experiential Education. Expanding Boundaries: Serving and Learning, 2-6. https://digitalcom-mons.unomaha.edu/slceslgen/128/
  • Herrera, K., eta Rico, R. (2014). El clima escolar como elemento fundamental de la convivencia en la escuela. Escenarios, 12(2), 7-18. or. https://doi.org/10.15665/esc.v12i2.311
  • Karrera, I. (2008). El método cualitativo como herramienta válida en la resolución de conflictos. UPV/EHU.
  • Martínez-Odía, A. (2007). Service-learning o aprendizaje-servicio: la apertura de la escuela a la comunidad local como propuesta de educación para la ciudadanía. Bordón. Revista de pedagogía, 59(4), 627-640. or. https://dialnet.unirioja. es/servlet/articulo?codigo=2582784
  • Mendia, R. (2012). El aprendizaje-Servicio como una estrategia inclusiva para su- perar las barreras al aprendizaje y a la participación. Revista de Educación Inclusiva, 5(1), 71-82. or. https://revistaeducacioninclusiva.es/index.php/REI/ar- ticle/view/222
  • Mesias, O. (2010). La investigación cualitativa. Seminario de Tesis, Universidad Central de Venezuela. https://www.academia.edu/22351468/LA_INVESTIGACION_CUALITATIVA
  • Montes, R., Tapia, M. R., eta Yaber, L. (2011). Manual para docentes y estudiantes solidarios. http://www.clayss.org.ar/04_publicaciones/Natura2013.pdf
  • Puig, J. M., Batlle, R., Bosch, C., eta Palos, J. (2007). Aprendizaje servicio: Educar para la Ciudadanía. Octaedro.
  • Puig, J.M., Gijón, M., Martín, X., eta Rubio, L. (2011). Aprendizaje-Servicio y educación para la ciudadanía. Revista de educación, 45-67. or. http://www.revistaeducacion.educacion.es/re2011/re2011_03.pdf
  • Quecedo, R., eta Castaño, C. (2003). Introducción a la metodología de investigación cualitativa. Revista de Psicodidáctica, 14, 5-40. or. https://www.ehu.eus/ojs/index.php/psicodidactica/article/view/142
  • Santa Maria Ikastetxea. (2020ko maiatzak 3). Nor gara? https://santamariaikastetxea.com/es/sobre-nosotros/quienes-somos.html.
  • Scott, K. E., eta Graham, J. A. (2015). Service-Learning: Implications for Empathy and Community Engagement in Elementary School Children. Journal of Experiential Education, 38(4), 354-372. or. http://dx.doi.org/10.1177/1053825915592889
  • Serrano, D. eta Ochoa A. (2019). El aprendizaje-servicio como potenciador de la educación inclusiva en la educación primaria. RIdAS, Revista Iberoamericana de Aprendizaje Servicio, 7, 37-54. or. https://revistes.ub.edu/index.php/RIDAS/article/view/28817
  • Tapia, M. N. (2000). La Solidaridad como Pedagogía. Ciudad Nueva.
  • Tapia, M. N. (2006). Aprendizaje y servicio solidario: algunos conceptos básicos. Programa Nacional Educación Solidaria.
  • Taylor, S. J., eta Bogdan, R. (1984). Introducción a los métodos cualitativos de investigación. Paidós.
  • Travers, R. (1971). Introducción a la investigación educacional. Paidós.
  • Yamauchi, L. A., Billig, S. H., Meyer, S., eta Hofschire, L. (2006). Student Outcomes Associated with Service-Learning in a Culturally Relevant High School Program. Journal of Prevention & Intervention in the Community, 32(1-2), 149-164. or. https://doi.org/10.1300/J005v32n01_10 ́
  • Woods, P. (1989). La escuela por dentro. La etnografía en la investigación educativa. Paidós.