Mutaciones del espacio escénico en la era digital
- 1 Universidad del País Vasco (España)
ISSN: 1131-5598
Año de publicación: 2020
Volumen: 32
Número: 2
Páginas: 503-518
Tipo: Artículo
Otras publicaciones en: Arte, individuo y sociedad
Resumen
Contemporary performings arts encourage intermediality, hybridization and dialogue between multiple media and languages. With the expansion of digital technology, live arts experience new possibilities that often directly affect even theatre ontology. This article aims to delve specifically into the notion of space and observe which are the aspects that have been transformed regarding the traditional notion of space, a space based mainly until now on the co-presence of the participants subjects (public and performers). Through the analysis of various works, contributions of the digital medium in relation to the spatial issue are shown and how these new possibilities determine the processes of reception and aesthetic experience. For the knowledge of this current paradigm, the need to expand the analysis to the discourses around intermediality that improve new perspectives and ways of approaching the subject of study is evidenced.
Información de financiación
Este artículo se encuadra en el proyecto de investigación titulado GIZAARTE: Diálogos críticos arte/sociedad. El arte contemporáneo como espacio de conocimiento, laboratorio de lo social, dispositivo y realidad, código GIU18/153, financiado por la Universidad del País Vasco EHU/UPV, 2018-2021Financiadores
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Euskal Herriko Unibertsitatea
Spain
- GIU18/153
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