Novo estilo de relacións na sociedade do coñecementoA xestión conflitos nas organizacións do NER Group no País Vasco

  1. María Alvarez Sainz 1
  2. Kepa Xabier Apellaniz Valle 1
  1. 1 Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea
    info

    Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea

    Lejona, España

    ROR https://ror.org/000xsnr85

Revista:
Revista galega de economía: Publicación Interdisciplinar da Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais

ISSN: 1132-2799

Año de publicación: 2017

Volumen: 26

Número: 1

Páginas: 31-44

Tipo: Artículo

DOI: 10.15304/RGE.26.1.4321 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openDialnet editor

Otras publicaciones en: Revista galega de economía: Publicación Interdisciplinar da Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais

Resumen

Este artigo presenta o novo estilo de relacións (NER), modelo desenvolvido e insittuído no País Vasco co fin de xestionar axeitadamente ás persoas e o seu coñecemento e enfrontar os retos empresariais do século XXI, e estuda a xestión de conflitos nas organizacións do NER Group. Os principais resultados do traballo empírico desenvolvido para analizar as características culturais do NER, a percepción das mesmas por parte das persoas que traballan con el, amosan que a responsabilidade, o compromiso e a confianza son percibidos como elementos fundamentais para a xestión de conflitos nas organizacións, e constitúen un dos sinais de identidade do NER.

Referencias bibliográficas

  • Ashkanasy, Neal; Broadfoot, Grover Lee y Falkus, S. (2000). “Questionnaire measures of organizational culture”. In N. M. Ashkanasy, C. Wilderom & M. Peterson (Eds.), Handbook of Organizational Culture and Climate. Thousand Oaks, CA: Sage:131146 http://dx.doi.org/10.2307/3556621
  • Baker, E.L. (1980). “Managing organizational culture”. Management Review, 69: 8-13 http://dx.doi.org/10.4135/9781473982444
  • Bass, B.M. (1985): Leadership and performance beyond expectations. New York: Free Press http://dx.doi.org/10.1002/hrm.3930250310
  • Bass, B.M. (2008). The Bass handbook of leadership. Theory, research, & managerial applications. New York: Free Press, 4th edition
  • Bennis W. y Nanus B. (2008). Lideres. Estrategias para un liderazgo eficaz. Barcelona: Ed. Paidós
  • Brynjolfsson, E. and McAfee A. (2011). Race Against the Machine: How the Digital Revolution is Accelerating Innovation, Driving Productivity, and Irreversibly Transforming Employment and the Economy. Digital Frontier Press, Kindle Edition
  • Burns, J.M. (1978). Leadership. New York: Harper & Row http://dx.doi.org/10.2307/1955659
  • Cameron, K. S. y Quinn, R. E. (1999). Diagnosing and Changing Organizational Culture, Based on The Competing Values Framework. Library of Congress Cataloging-in-Publication Data
  • Cappelli, P. and Singh, H. (1992). "Integrating Strategic Human Resources and Strategic Management." In Peter Sherer, David Lewin, and Olivia Mitchell, eds., Research Frontiers in Industrial Relations: 165-92. Madison, Wis.: Industrial Relations Research Association series
  • Casadesus-Masanell, R. and Mitchell, J. (2006). “Irizar in 2005”. Harvard Business School Publishing. Boston, MA. http://www.hbsp.harvard.edu
  • Conger J. A., Spreitzer G. M. y Lawler E. E. (2000). El manual del cambio para líderes. Barcelona: Ed. Paidós
  • Covey S. R. (2012). El 8º hábito. Barcelona: Ed. Paidós
  • Damanpour, F.(1991). “Organizational Innovation: A meta-analysis of effects of determinants and moderators”. Academy of Management Journal, 34: 555-590 http://dx.doi.org/10.2307/256406
  • Deal TA, Kennedy AA. (1985). Cultura Corporativa. México DF: Fondo Educativo Interamericano
  • Deming W.E. (1989). Calidad, productividad y competitividad. La salida de la crisis. Madrid: Ed. Díaz de Santos
  • Denison, D.R. y Neale, W. (1994). Denison Organizacional Culture Survey. Ann Arbor: Aviat
  • Denison, D.R. y Neale, W. (2000). Denison Organizational Culture Survey. Ann Arbor: Denison Consulting Deutsch, M. (1990). “Sixty years of conflict”. The International Journal of Conflict Management, Vol. 1, No. 3 (July), p. 237-263. http://dx.doi.org/10.1108/eb022682
  • Drucker P. F. (2000). El management del siglo XXI. Barcelona: Edhasa
  • Empresa XXI. Periódico quincenal de la Industria Vasca. 1 marzo 2015
  • Etxebarria Caño, M. (2001). Irizar, caminando a lo largo de tres siglos. Ormaiztegi: Ed. Irizar S.Coop
  • Frost, P. J. (1985). Organizational Culture Paperback. California: SAGE Publications
  • García, O. (2010). Cuando la propiedad no quiere ceder el poder. Bilbao: K2K emocionando
  • García Echevarría, S. (1990). El reto empresarial español. Madrid: Ed. Díaz de Santos
  • García Echevarría, S. (2007). “Cultura e Innovación como marco de la participación en la empresa”. Instituto de Dirección y Organización de Empresa, nº 311, Universidad de Alcalá. Alcalá de Henares
  • García Echevarría, S. (2014). “El empresario en la Sociedad: su contribución al desarrollo de la persona y de sus Instituciones”. Instituto de Dirección y Organización de Empresa. Conferencias y Trabajos de Investigación, nº 363, Universidad de Alcalá. Alcalá de Henares
  • García Echevarría, S. (2015). “Perspectiva societario-económica del trabajo. La evolución del mundo del trabajo y su dimensión ético-empresarial. Instituto de Dirección y Organización de Empresa, nº 374, Universidad de Alcalá. Alcalá de Henares
  • Gbe-ner elkartea. Revista Hurbilean. Nº 1, diciembre de 2010: 13
  • George, D. & Mallery, P. (2003). Spss for windows step by step: a simple guide and reference. 11.0 update (4ª ed.). Boston: Allyn & Bacon
  • Goñi Zabala J.J. (2012). Mentefactura. El cambio de modelo productivo. Madrid: Ed. Díaz de Santos
  • Gordon, G. (1985), “The relationship of corporate culture to industry sector and corporate performance”, en R.H. Kilmann, M,J. Saxton, R. Serpa y Asociados: Gaining control of the corporate culture. San Francisco: Jossey-Bass: 103-125
  • Guest, D. (2002). “Human Resource Management, Corporate Performance and Employee Wellbeing: Building the Worker into HRM”. The Journal of Industrial Relations, vol. 44, No. 3, September: 335-358
  • Hamel G. y Breen B. (2008). El futuro del management. Barcelona: Ed. Paidós
  • Hofstede, G.J. & Minkov, M. (2010) Cultures and Organizations: Software of the Mind. 3rd Edition, USA: McGraw-Hill
  • Kenneth, W. T. (1992). “Conflit and Conflict Management: Reflections and Update”. Journal of Organizational Behavior,Vol. 13, 265-274. http://dx.doi.org/10.1002/job.4030130307
  • Kilmann, R.; Saxton, M.J.; Serpa, R. and Associates. (1985). Gaining control of the corporate culture. San Francisco: Jossey-Bass http://dx.doi.org/10.1002/hrm.3930250409
  • Kogut, B. and Zander, U. (1992). “Knowledge of the Firm, Combinative Capabilities, and the Replication of Technology.” Organization Science, vol. 3, No. 3: 383-97 http://dx.doi.org/10.1287/orsc.3.3.383
  • Kotter J. P. (1997). El líder del cambio. México: McGraw-Hill
  • K2K emocionando.(2014). Experiencias NER 2013. Otra realidad empresarial contada por sus protagonistas. Bilbao: K2K emocionando
  • Macduffie, J.P. (1995). “Human Resource bundles and manufacturing performance: Organizational logic and flexible production systems in the world auto industry”. Industrial and Labor Relations Review, Vol. 48, No. 2: 197-221 http://dx.doi.org/10.2307/2524483
  • Mansfield E., Schawarts M. y Wagnes S. (1981). “Imitation Cost and Patents: An Empirical Study” en The Economic Journal 91 http://dx.doi.org/10.2307/2232499
  • Martin, J. y Siehl, C. (1983). “Organizational culture and counterculture: an uneasy simbiosis”. Organizational Dynamics. 22, (2): 52-65 http://dx.doi.org/10.1016/0090-2616(83)90033-5
  • Ouchi, W. (1984). Teoría Z : Como pueden las empresas hacer frente al desafío japonés. California: Ed. Orbis
  • Pascale, R. y Athos, A. (1981). The art of Japanese management. New York: Simon & Schuster http://dx.doi.org/10.1002/smj.4250030413
  • Peters Th. J. y Waterman R. H. (1987). En busca de la excelencia. Barcelona: Folio
  • Pfeffer J. (1994). Competitive Advantage Through People. Boston: Harvard Business School Press http://dx.doi.org/10.1002/hrdq.3920070210
  • Pfeffer J. (1996). Ventaja competitiva a través de la gente. México: Compañía Editorial Continental
  • Pfeffer J. (1998). La ecuación humana. Barcelona: Gestión 2000
  • Porter, M.E. (1985). Ventaja competitiva. Creación y sostenimiento de un desempeño superior. México: Alay Ediciones
  • Price, J.L. y Mueller, C.W. (1986). Handbook of organizational measurement. Marshfield, MA: Pitman http://dx.doi.org/10.1177/017084068800900128
  • Rahim, A. & Bonoma, T. (1979). “Managing organizational conflict: a model for diagnosis and intervention”. Psychological Reports, 44, 1323-1344. http://dx.doi.org/10.2466/pr0.1979.44.3c.1323
  • Rahim, A. (2002). “Toward a theory of managing organizational conflict”. The International Journal of Conflict Management, Vol.13, No. 3, 206-235. http://dx.doi.org/10.1108/eb022874
  • Ramos P.P. (2008). Modelo organizativo en red. El diseño de las empresas del siglo XXI. Madrid: Pearson Educación
  • Rao J. y Chuán F. (2012). Innovación 2.0. ¿Por qué cuando hablamos de innovación nos olvidamos de las personas? Barcelona: Profit editorial
  • Robbins P. y Coulter M. (2012). Management. New Jersey: Pearson Education
  • Saratxaga K. (2007). Un nuevo estilo de relaciones para el cambio organizacional pendiente. Madrid: Pearson Educación
  • Senge P. M. (1999). La quinta disciplina. Barcelona: Ed. Granica
  • Schein E. H. (1988). La cultura organizacional y el liderazgo. Una visión dinámica. Barcelona: Plaza & Janes Editores
  • Schumpeter, J. (1978). Teoría del desenvolvimiento económico. México: Fondo de Cultura Económica
  • Trice, H.M. y Beyer, J.M. (1993): The cultures of work organization. Englewood Cliffs: Prentice Hall
  • Ugarte, L. (2004). ¿Sinfonía o Jazz? Koldo Saratxaga y el modelo Irizar. Barcelona: Granica
  • Ulrich, D.; Zenger J. y Smallwood N. (2000). Liderazgo basado en resultados: cómo los líderes fortalecen la empresa e incrementan los beneficios. Barcelona: Gestión 2000
  • Walton, R. E. (1985). “From control to commitment in the workplace”. Harvard Business Review, March: 77-84
  • Wiig, K.M. (1997). “Knowledge Management: Where Did it Come From and Where Will it Go?” Expert Systems With Applications, Vol. 13, No. 1, 1-14.
  • Winslow Ch.D. y Bramer W. L. (1995). La nueva organización del trabajo. Bilbao: Ediciones Deusto