Zarata da garaipena? Kapitalismo bizkortua eta bere soinu banda(k)

  1. Ion Andoni Del Amo Castro
  2. Arkaitz Letamendia Onzain
Revista:
Ausart aldizkaria: arte ikerkuntzarako aldizkaria = journal for research in art = revista para la investigación en arte

ISSN: 2340-8510 2340-9134

Año de publicación: 2015

Título del ejemplar: Entre la escucha y el ruido

Volumen: 3

Número: 2

Páginas: 174-188

Tipo: Artículo

Otras publicaciones en: Ausart aldizkaria: arte ikerkuntzarako aldizkaria = journal for research in art = revista para la investigación en arte

Resumen

Modernitatearen helburua artelan totalak garatzea zen, bere garaiaren esentzia antzematen zutenak. Beethovenen “Sinfonia Heroiko” artelan musikala dugu honen adibide: soinu totala. Bestetik, XX. mendearen hasieran italiar futuristak zarataren artearen etorrera sumatzen hasi ziren; hiriko eta industria paisaiaren abiadura, energia eta zarata aldarrikatuz. Kapitalaren errotazio abiaduraren bizkortzearekin batera, musikaren erritmoa ere azeleratu egin da. Musika industrialak, elektronikoak eta punkak bere garaiko zarata (eta abiadura) hartzen dute oinarri. Zarata hauek soinu izan nahi dute, garaiko inkomunikazioa bada ere komunikatzen dutena: zarataren soinua. Egungo kapitalismo azeleratuak denbora historikoaren zatiketa dakar, logika postmodernoaren bitartez produktu kulturalen hustuketa sustatuz. Musikan diskoaren narratibaren aurrean zatiketa nagusituz doa; abesti solteak, bere testuinguru orokorretik erauziak. Deskonexioa ultra konexioaren garaian: zarata totala.

Referencias bibliográficas

  • Adorno, Theodor W. & Max Horkheimer. (1944) 1994. Dialéctica de la ilustración. Madrid: Trotta
  • Álvarez Monzoncillo, José María & Juan Carlos Calvi. 2015. “Music consumption in Spain: From analogue to digital in the shaping of music. International Journal of Music Business Research 4(2): 27-46
  • Andrés Cabello, Sergio (2013). “Del cassette al spotify: universitarios, hábitos e identidades musicales”. Ikerlana [estudio] Univ. de La Rioja, www.unirioja.es/apnoticias/servlet/Archivo?C_BINARIO=4626
  • Benjamin, Walter. (1936) 1989. “La obra de arte en la época de la reproductibilidad técnica”. En: Discursos interrumpidos I. Buenos Aires: Taurus
  • Bergeron, Louis, François Furet & Reinhart Koselleck. 1969. La época de las revoluciones europeas, 1780-1848. Madrid: Siglo XXI
  • Bourdieu, Pierre. 1999. La distinción: criterios y bases sociales del gusto. Madrid: Taurus
  • Bourdieu, Pierre. 2001. Contrafuegos 2. Por un movimiento social europeo. Barcelona: Anagrama
  • Casanovas, Marc. 2012. Organizar el rechazo: Vanguardias culturales y política revolucionaria. Madrid: Izquierda Anticapitalista
  • Del Amo Castro, Ion Andoni. 2014. “Party & Borroka. Jóvenes, música(s) y conflicto(s) en Euskal Herria: Transformaciones identitarias a comienzos del siglo XXI”. EHUko doktoretza tesia [Tesis Univ. País Vasco]
  • Fouce Rodríguez, Héctor. 2009. Prácticas emergentes y nuevas tecnologías: El caso de la música digital en España. Madrid: Fundación Alternativas
  • García Canclini, Néstor. 2001. Culturas híbridas: Estrategias para entrar y salir de la modernidad. Barcelona: Paidós
  • Granés Maya, Carlos. 2011. El puño invisible: Arte, revolución y un siglo de cambios culturales. Madrid: Santillana
  • Hall, Stuart & Tony Jefferson, eds. 2006. Resistance Through Rituals: Youth Subcultures in Postwar Britain. London: Routledge
  • Harvey, David. 1998. La condición de la posmodernidad: Investigación sobre los orígenes del cambio cultural. Buenos Aires: Amorrortu
  • Hebdige, Dick. 2004. Subcultura: El significado del estilo. Barcelona: Paidós
  • Hobsbawm, Eric. 2003. Historia del Siglo XX, 1914-1991. Barcelona: Crítica
  • Jameson, Fredic. 1995. El postmodernismo o la lógica cultural del capitalismo tardío. Barcelona: Paidós
  • Jessop, Robert. 2008. El futuro del estado capitalista. Madrid: Catarata
  • Kyrou, Ariel. 2006. Techno Rebelde: Un siglo de músicas electrónicas. Madrid: Traficantes de Sueños
  • Kyrou, Ariel. 2006. Techno Rebelde: Un siglo de músicas electrónicas. Madrid: Traficantes de Sueños
  • Marcus, Greil. 2005. Rastros de Carmín: Una historia secreta del siglo XX. Barcelona: Anagrama
  • Martin Saura, Leónidas. 2006. Introducción a la ed. española de Techno Rebelde: Un siglo de músicas electrónicas Ariel Kyrou, 13-18. Madrid: Traficantes de Sueños
  • Martín-Barbero, Jesús. 1993. De los medios a las mediaciones: Comunicación, cultura y hegemonía. México: Gustavo Gili
  • Mattin [Mattin Artiach Oráa] & Anthony Iles, eds. 2010. Noise & Capitalism [Ruido y Capitalismo]. Colaboradores, Ray Brassier et al. Donostia: Arteleku Audiolab. Versión en castellano: www.mattin.org/ruido_capitalismo.pdf
  • Morey Farré, Miguel. 2015. Foucault y Derrida: Pensamiento francés contemporáneo. Valencia: Batiscafo
  • Muggleton, David. 2010. “From classlessness to clubculture: A geneaology of postwar British youth cultural analysis”. Young 12(2): 205-19
  • Negus, Keith. 1996. Popular Music in Theory: An Introduction. Cambridge, UK: Polity
  • Reynolds, Simon. 2013. Retromanía: La adicción del pop a su propio pasado. Buenos Aires: Caja Negra
  • Thornton, Sarah. 1995. Club Cultures: Music, Media and Subcultural Capital. Cambridge, UK: Polity