Nola egin, hala izan. Irakur aukeraketa eta eskola-kanona, irakurleak trebatzeko bidean
-
1
Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea
info
Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea
Lejona, España
ISSN: 0214-9753
Año de publicación: 2019
Volumen: 31
Número: 2
Páginas: 9-40
Tipo: Artículo
Otras publicaciones en: Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko hezkuntza aldizkaria
Resumen
Artikulu honen helburu nagusia 9-10 urte bitarteko liburu gomendagarrien corpusa osatzea izan da, hain zuen ere, urte bitarte horretara zuzendutako eta Euskal Herriko zortzi adituk osatutako balizko eskola-kanona osatzea. Horretara iristeko, errebisio bibliografikoa egin da, non irakur aukeraketak formakuntza literariorako duen garrantzia azpimarratzen den eta estatu mailako adituen irizpideak kontutan hartzen diren. Irakurgai proposamenek egindako errebisio bibliografikoan jasotzen diren irizpideak jarraitzen ote dituzten alderatu da, eta hein handi batean irizpideak kontuan hartzen direla egiaztatu da. Horrekin batera, adituekin izandako kontaktuen nondik norakoak jaso dira artikuluan, kanon baten sorrerari buruzko zantzu interesgarriakdituelako. Hortaz, horien azken gomendioa ez ezik, prozesuan bizitakoa jasotzen da, hau da, zer, nola eta zergatik egin den hautaketa.
Referencias bibliográficas
- Apalategi, U. (2011). Irakurzaletasuna hezkuntza sistemaren helburu?. Egan, 3-4, 99-119.
- Bajour. C. eta Carranza, M. (2010). Claves para la selección de libros infantiles y juveniles. Zaragoza: Zaragozako Unibertsitatea.
- Cano Vela, A. G. eta Perez Valverde. C. (2003). Canon, literatura infantil y juvenil y otras literaturas. Cuenca: Castilla la Manchako Unibertsitatea.
- Cerrillo, P.O. (2016). El lector literario. Mexiko: FCE.
- Cerrillo, P.O. (2010a). Lectura escolar, enseñanza de la literatura y clásicos literarios. In Lluch, G. (ed.). Las lecturas de los jovenes. Un nuevo lector para un nuevo siglo. Bartzelona: Anthropos.
- Cerrillo, P.C. (2013). Canon literario, canon escolar, canon oculto. Quaderns de Filologia. Estudis literaris, XVIII, 17-31.
- Colomer, T. (2002). Una nueva crítica para el nuevo siglo. CLIJ, 145, 7-17.
- Colomer, T. (2006). Andar entre libros: La lectura literaria en la escuela. Bartzelona: Fondo de cultura económica.
- Colomer, T. eta Duran, C. (2000). La literatura en la etapa de educación infantil. Madril: Síntesis educación.
- Dufays, J.L, Gememe, L. & Ledur (2005). Por une lecture litterarie. Brusela: De Boeck.
- Etxaniz, X. (1997). Haur eta Gazte Literatura. Iruñea: Pamiela.
- Even-Zohar, I. (1990): Polysystem Studies. Poetics Today, 111.
- Gamboa, B.C. et al. (2011) Literatura y escuela. Una Aproximación al canon formativo y sus pedagogías. Ibagué: Graficas León.
- Iser, W. (1976). The Act of Reading: A Theory of Aesthetic Response. Baltimore: Johns Hopkins University Press.
- Jover, G. (2008). Se está haciendo cada vez más tarde (Por una literatura sin fronteras). Textos literarios y contextos escolares. La escuela en la literatura y la literatura en la escuela. Bartzelona: Graó.
- Lluch, G. (2006). Un nuevo lector para un nuevo siglo. Bartzelona: Anthropos.
- Mendoza, A. (2008). La renovación del canon escolar: la integración de la literatura infantil y juvenil en la formación literaria. Alicante: Biblioteca Virtual Miguel de Cervantes.
- Pozuelo Ivancos J.M.ª (1996). Canon: ¿estética o pedagogía?. Ínsula, 600, 3-4.
- Retolaza, I. eta Serrano, A. (2014). Zer garrantzia du literatura heziketak eta zein dira horren gakoak. Hik Hasi, 185, 36-38.
- Sánchez, S.U., Martín Rogero, N. eta Servén, C. (2018). Complementos para la formación en la lengua y literatura. Madril: Síntesis.
- Sánchez Corral, L. (2001). Literatura infantil y lenguaje literario. Bartzelona: Paidos.
- Sotomayor, M.V. (2013). ¿Qué hacemos con los clásicos? Algunas reflexiones para los futuros docentes. Lenguaje y Textos, 38, 29-36.
- Tejerina, I. (2006). El canon literario y la literatura infantil y juvenil. Los cien libros del siglo xx. Valparaiso: Editorial del cardo.