Redes sociales y evangelizaciónel caso de las diócesis españolas en "Facebook"
- 1 Universidad del País Vasco (UPVEHU)
ISSN: 1988-2696
Año de publicación: 2017
Número: 23
Páginas: 1369-1381
Tipo: Artículo
Otras publicaciones en: Estudios sobre el mensaje periodístico
Resumen
This research analyzes the Facebook accounts of the 70 dioceses that structure the Spanish Church. We analyzed the accounts of the Spanish dioceses through and analysis tool that includes the potential of influence, the degree of interaction and the engagement rate of followers with these profiles. In the less Catholic Spain in history the Spanish dioceses have managed to gather 45,000 people on Facebook to talk about religion and learn about news and its related activities, and about a third show a strong bond with his followers.
Información de financiación
La metodología se basa en la desarrollada para el proyecto “Audiencias Activas y Periodismo” (CSO2012-39518-C04-03) financiado por el Ministerio de Economía y Competitividad, del que participa el grupo consolidado GUREIKER de la Universidad del País Vasco.Financiadores
-
Ministerio de Economía y Competitividad
Spain
- CSO2012-39518-C04-03
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