Redes sociales y evangelizaciónel caso de las diócesis españolas en "Facebook"

  1. Pérez Dasilva, Jesús A. 1
  2. Santos Díez, María Teresa 1
  1. 1 Universidad del País Vasco (UPVEHU)
Aldizkaria:
Estudios sobre el mensaje periodístico

ISSN: 1988-2696

Argitalpen urtea: 2017

Zenbakia: 23

Orrialdeak: 1369-1381

Mota: Artikulua

DOI: 10.5209/ESMP.58050 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openSarbide irekia editor

Beste argitalpen batzuk: Estudios sobre el mensaje periodístico

Laburpena

This research analyzes the Facebook accounts of the 70 dioceses that structure the Spanish Church. We analyzed the accounts of the Spanish dioceses through and analysis tool that includes the potential of influence, the degree of interaction and the engagement rate of followers with these profiles. In the less Catholic Spain in history the Spanish dioceses have managed to gather 45,000 people on Facebook to talk about religion and learn about news and its related activities, and about a third show a strong bond with his followers.

Finantzaketari buruzko informazioa

La metodología se basa en la desarrollada para el proyecto “Audiencias Activas y Periodismo” (CSO2012-39518-C04-03) financiado por el Ministerio de Economía y Competitividad, del que participa el grupo consolidado GUREIKER de la Universidad del País Vasco.

Finantzatzaile

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