Haur-depresioa Lehen Hezkuntzako etapanzertan datzan eta irakasleek zer egin dezaketen

  1. Soroa Udabe, Marian
  2. Bernarás Iturrioz, Elena
  3. Jaureguizar Alboniga-Mayor, Joana
Revista:
Uztaro: giza eta gizarte-zientzien aldizkaria

ISSN: 1130-5738

Año de publicación: 2012

Número: 81

Páginas: 61-77

Tipo: Artículo

DOI: 10.26876/UZTARO.81.2012.4 DIALNET GOOGLE SCHOLAR

Otras publicaciones en: Uztaro: giza eta gizarte-zientzien aldizkaria

Resumen

Haurtzaroko depresioa ahalik eta lasterren detektatzea komeni da, bestela, larriagotu eta iraunkor bilakatu daiteke. Depresioaren nahasteak haurren garapen osasuntsuari ekar diezaiokeen arriskuaz jabeturik, bi helburu nagusi dituen artikulua idatzi dugu: batetik, Lehen Hezkuntzako irakasleei depresioari buruzko informazio eguneratua eskaintzea, eta, bestetik, depresio-sintomei aurre egiteko edota horien agerpena ahal den neurrian gutxitzeko Lehen Hezkuntzako irakasleentzat proposamenak egitea. Artikuluan zehar depresioaren ezaugarriak eta maiztasuna, depresio motak, depresioaren diagnostiko diferentziala, zergatiak, haren esku-hartzeari buruzko informazioa eta depresio-sintomei aurre egiteko gomendioak topa daitezke. Ondorio gisa zera esan daiteke, depresioaren gaiari eskolatik heldu nahi bazaio, interesgarria litzatekeela irakasleek psikologia positiboaren ezagutzan sakontzea. GAKO-HITZAK: Depresioa · Haur-depresioa · Lehen Hezkuntza · Irakasleak.