Application of Biofeedback in the Training of Radio and Television Broadcasters
ISSN: 1137-1102
Año de publicación: 2011
Número: 30
Páginas: 115-133
Tipo: Artículo
Otras publicaciones en: Zer: Revista de estudios de comunicación = Komunikazio ikasketen aldizkaria
Resumen
Lan honetan komunikatzaileen prestakuntzarako programa bat proposatzen dugu. Lokuzio ikastaroen eduki konbentzionalez gain, programak estrategia psikologikoak barneratzen ditu, parte hartzaileek oso estresagarria izan daitekeen egoera bati aurre egiten ikas dezaten, hotz, jendaurrean hitz egiteari audientzien arretari eutsiz. Biofeedback tekniken aplikazioa lagungarri zaio komunikatzaileari bere egoera psikologiko hoberenera hurbiltzeko, eta horrela, eremu publikoan nagusi den komunikazio emozionalari dagokion distantzia pertsonalean hobeto moldatzeko.
Referencias bibliográficas
- BADOS, A. (2001). Habilidades de enfrentamiento al estrés: Intervención para hablar en público. En: J.M. BUCETA, A.M. BUENO y B. MAS (Eds.). Intervención psicológica y salud: control del estrés y conductas de riesgo (pp. 167-214). Madrid: Dykinson.
- BADOS, A., SALDAÑA, C. (1987). Análisis de componentes de un tratamiento cognitivo somático-conductual del miedo a hablar en público. En: Análisis y Modificación de Conducta, 13:657-684.
- BANDURA, A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control. New York: W.H. Freeman.
- BARON, R.A., BYRNE, D. (2001). Psicología social. Madrid: Prentice Hall.
- BUSTOS, I. (2003). La voz. La técnica y la expresión. Badalona: Paidotribo.
- CARROBLES, J.A. y GODOY, J. (1987). Biofeedback. Principios y aplicaciones. Madrid: Ediciones Martinez Roca.
- CEA, J.I., GONZÁLEZ-PINTO, A., BRAZAL, J.J., CABO, O.M. (2004). Efectos beneficiosos de la respiración manejada a voluntad sobre la frecuencia cardíaca y temperatura periférica. En: Psiquis: Revista de Psiquiatría, Psicología Médica y Psicosomática, vol. 25, nº 2, pp.17-26.
- CONDE, M., MENÉNDEZ, F.J. (2000). Últimas aportaciones sobre la influencia de la respiración al aprendizaje con biofeedback de la conductancia eléctrica de la piel. En: Revista Electrónica REME, vol. 3, nº 4, [http://reme.uji.es] 09/03/2011.
- CONDE, M. y MENÉNDEZ, F.J. (2002) Revisión sobre las técnicas de Biofeedback y sus aplicaciones. En: Acción Psicológica, vol. 1, nº 2, pp.165-181.
- CSIKSZENTMIHALYI, M. (1990). Flow: The psychology of optimal experience. New York: Harper & Row.
- DAMASIO, A.R. (1999). El error de Descartes. Barcelona: Crítica.
- DEWHURST-MADDOCK, O. (1993). El libro de la terapia del sonido: cómo curarse con la música y la voz. Madrid: EDAF.
- DOBKIN, B.A. y PACE, R.C. (2007). Comunicación en un mundo cambiante. Buenos Aires: Mc Graw Hill.
- EDMONDS, W.A. (2005). The Effect of Mental Training with Biofeedback on Entering Optimal Affect-Related Performance Zones. Unpublished Dissertation. Florida State University. [http://etd.lib.fsu.edu/theses_1/submitted/etd-10262005-132731/unrestricted/Dissertation2005-IAPZ-Final.pdf ]08/03/2011.
- FORGAS, J.P. (1991). Emotion and social judgments. Oxford: Pergamon Press.
- GATCHEL, R.J., PROCTOR, J.D. (1976). Effectiveness of voluntary heart rate control in reducing speech anxiety. En: Journal of Consulting and Clinical Psychology, vol. 44, nº 3, pp. 381-389.
- GODOY, J.F. (2004). Biofeedback y deportes: potenciales líneas de actuación. En Revista Motricidad, vol. 1, pp. 117-128.
- GOLEMAN, D. (2006). Inteligencia social. Barcelona: Kairós.
- HALL, E.T. (1969). The Hidden dimension. New York: Anchor Books.
- HALL, C., MACK, D., PAIVIO, A., HAUSENBLAS, H. (1998). Imagery use by athletes: Development of the Sport Imagery Questionnaire. En: International Journal of Sport Psychology, vol. 29, pp. 73–89.
- LEGERÓN, P. y ANDRÉ, Ch. (1997). El miedo a los demás. Bilbao: Mensajero.
- McCROSKEY, J.C. (1984a). The communication apprehension perspective. In DALY, J.A. and J.C. McCROSKEY (Eds). Avoiding Communication. California: Sage Publications.
- MCCROSKEY, J.C. (1984b). Self-report measurement. In DALY, J.A. and J.C. McCROSKEY (Eds). Avoiding Communication. California: Sage Publications.
- REYES DEL PASO, G.A., CEA, J.I., GONZÁLEZ-PINTO, A., CABO, O.M., CASO, R., BRAZAL, J., MARTÍNEZ, B., HERNÁNDEZ, J.A., GONZÁLEZ, M.I. (2005). Effects of a brief respiratory training on baroreceptor cardiac reflex power and effectiveness. En Applied Psychophysiology and Biofeedback, vol. 31, nº 1, pp. 37-49.
- SCHMIDT, N.L. (2006). Self administered tactile therapy: A proposed intervention for the treatment of public speaking apprehension. Unpublished Dissertation. Washington State University. [https://research.wsulibs.wsu.edu:8443/dspace/bitstream/2376/484/1/n_schmidt_050306.pdf ] 09/03/2011.
- SPIELBERGER, C.D., GORSUCH, R.R., LUSHENE, R.E. (1982). STAI. Cuestionario de Ansiedad Estado/Rasgo. Madrid: TEA.
- TORAL, G., MURELAGA, J., VIDALES, N. (2008). Comunicación emocional y miedo escénico en radio y televisión. En: Signo y Pensamiento, vol. 52, pp. 133-144.
- YERKES, R.M., DODSON, J.D. (1908). The relation of sthrength of stimulus to rapidity of habit formation. En: Journal of Comparative and Neurological Psychology, vol. 18, pp. 459-482.