Ingurune euskalduneko gazteak eta hizkuntza idatzia, eskolan eta eskolatik kanpo

  1. BEREZIARTUA ETXEBERRIA, GARBIÑE
Dirigida por:
  1. Miren Jasone Cenoz Iragui Director/a

Universidad de defensa: Universidad del País Vasco - Euskal Herriko Unibertsitatea

Fecha de defensa: 13 de febrero de 2014

Tribunal:
  1. María Concepción Medrano Samaniego Presidente/a
  2. Xabier Etxague Alkalde Secretario/a
  3. Jeroen Darquennes Vocal
  4. Pablo Sotés Ruiz Vocal
  5. Christine Hélot Vocal
Departamento:
  1. Ciencias de la Educación

Tipo: Tesis

Teseo: 116485 DIALNET

Resumen

Doktoretza tesi honek soziolinguistikoki euskalduna den ingurune batetako gazteen idatzizko hizkuntza aztertzea du helburu, eskolan eta eskolatik kanpo idazten dutena kontuan hartuta. Ikerketaren helburuak zehaztutakoan, honako ikerketa-galderei erantzuna eman diegu: (1) Zeintzuk dira testuinguru euskaldun batetako gazteen hizkuntza-ohiturak eta zenbateraino nahasten dituzte kodeak? (2) Zeintzuk dira hizkuntza bat edo bestea aukeratzeko garaian eragiten duten faktoreak? (3) Zein ezaugarri dauzka gazteek esparru informalean idatziz komunikatzeko erabiltzen duten hizkuntzak? eta (4) Ikasleak gai al dira testuinguru akademikoa eta informala bereiztuz hizkuntza idatzia testuinguru batera eta bestera egokitzeko?Ikerketaren lagina Azpeitiko 14-16 urte bitarteko gazte guztiek (N=299) eta beren zortzi irakaslek osatzen dute. Iturri desberdinetatik jasotako datuak triangulatu ahal izateko erabili ditugun tresnak hauek dira: galde-sortak, hizkuntza-egunerokoak, talde-eztabaidak, banakako elkarrizketak, ikasleek sare sozial birtualetan modu pribatuan izandako elkarrizketak eta ikasleek ikastetxerako egindako idazlanak.