Departamento
Métodos cuantitativos
Publicaciones (28) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2005
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A critical reappraisal of some voting power paradoxes
Public Choice, Vol. 125, Núm. 1-2, pp. 17-41
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An axiom system for a value for games in partition function form
International Game Theory Review, Vol. 7, Núm. 1, pp. 63-72
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An empirical comparison of the performance of alternative option pricing models
Investigaciones económicas, Vol. 29, Núm. 3, pp. 483-523
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Assessing success and decisiveness in voting situations
Social Choice and Welfare, Vol. 24, Núm. 1, pp. 171-197
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Bargaining in committees of representatives: the optimal voting rule
Working papers = Documentos de trabajo: Serie AD
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Bootstrapping the log-periodogram regression
Economics Letters, Vol. 86, Núm. 1, pp. 79-85
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Comments on "Combining filter design with model-based filtering"
International Journal of Forecasting
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Consumer Confidence and Yield Spreads in Europe
DFAE-II WP Series
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Cooperation By Asymmetric Agents In A Joint Project
Journal of Public Economic Theory, Vol. 7, Núm. 4, pp. 623-640
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Econometría
Pearson Educación
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Igualdad de oportunidades: una aplicación al sistema tributario chileno
Estudios de economía, Vol. 32, Núm. 1
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La economía social en Asturias su impacto en el desarrollo rural: reconversión de los sectores tradicionales y la reestructuración en el campo asturiano
Aportaciones de la economía social al desarrollo rural en Iberoamérica y España
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La satisfacción del consumidor: una aplicación del análisis factorial confirmatorio a la industria automovilística española
Estadística española, Vol. 47, Núm. 158, pp. 117-142
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Las tecnologías de la información y comunicación como factor de aprendizaje en la docencia universitaria
Innovación educativa en la Universidad (Servicio de Publicaciones), pp. 145-156
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Motivación de los estudiantes universitarios: el caso de la estadística de una facultad de Económicas
Innovación educativa en la Universidad (Servicio de Publicaciones), pp. 169-180
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Multiple imputation of time series: an application to the construction of historical price indexes
Documentos de Trabajo BILTOKI
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Nonparametric estimation of the effects of advertising: The case of lydia pinkham
Journal of Business, Vol. 78, Núm. 2, pp. 649-673
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Nonparametric estimation of time varying parameters under shape restrictions
Journal of Econometrics, Vol. 126, Núm. 1, pp. 53-77
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On the product selection and plant dimensioning problem under uncertainty
Omega, Vol. 33, Núm. 4, pp. 307-318
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Path independent multiplicatively decomposale inequality measures
Investigaciones económicas, Vol. 29, Núm. 2, pp. 379-388