Fachbereich
Ciencias de la Educación
Publikationen (35) Publikationen, an denen Forscher/innen teilgenommen haben
2024
-
A Dialogue with Grassroots Romani Women Leaders in Spain About Their Views on Roma Feminism
Affilia - Feminist Inquiry in Social Work, Vol. 39, Núm. 3, pp. 463-480
-
Análisis de los procesos evaluativos en los Trabajos de Fin de Grado en las Facultades de Educación de España
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado: REIFOP, Vol. 27, Núm. 2, pp. 97-109
-
Application of indirect observation within mixed methods to contrast the results obtained through direct observation: a discussion with observed Pikler educators
Frontiers in Psychology, Vol. 15
-
Basic Concepts of Computer Architecture Through Games and Game Development
Revista Iberoamericana de Tecnologias del Aprendizaje, Vol. 19, pp. 195-204
-
Covid-19arengatik ezarritako konfinamenduaren eragina unibertsitateko LGB ikasleen egoeran eta osasun mentalean
Uztaro: giza eta gizarte-zientzien aldizkaria, Núm. 129, pp. 85-102
-
Cultural adaptation of the Assessment of Coach Emotions to the Spanish sports context (ACE-E)
International Journal of Sports Science and Coaching, Vol. 19, Núm. 4, pp. 1395-1405
-
Detecting Areas of Improvement in Secondary Education: Listening to Management Teams and Teachers
Revista Colombiana de Educación, pp. 213-238
-
Digital competence among 1st and 4th year primary education undergraduate students: a comparative study of face-to-face and on-line teaching
Education and Information Technologies
-
Dimensiones socioeducativas específicas del alumnado universitario con medida administrativa de protección
Revista de educación, Núm. 404, pp. 227-250
-
Editorial: una nueva etapa para la revista Cabás. Revista Internacional de Patrimonio Histórico-Educativo
Cabás, Núm. 31, pp. 5-6
-
El magisterio vizcaíno ante los tribunales militares franquistas (1937-1943)
Historia y Memoria de la Educación, Núm. 20, pp. 495-552
-
Emotional Intelligence Profiles among Lesbians, Gays and Bisexuals (LGB) People: Their Influence on Mental Health, Life Satisfaction, Self-esteem and the Development of Sexual Identity
Sexuality Research and Social Policy
-
Hezkuntza-laguntza espezifikoak eta irisgarritasuna: helduen euskalduntzerako zenbait helduleku
Hizpide: helduen euskalduntzearen aldizkaria, Año 42, Núm. 103
-
Integrating the Maker pedagogical approach in teacher training: the acceptance level and motivational attitudes
Education and Information Technologies, Vol. 29, Núm. 1, pp. 815-841
-
Intervención en educación emocional. Efectos en la competencia emocional del alumnado de Primaria y Secundaria.
Revista complutense de educación, Vol. 35, Núm. 1, pp. 187-197
-
Juggling Academic Practice and Care: Collaborative Autoethnography within a Basque University Research Group
Qualitative Report, Vol. 29, Núm. 4, pp. 968-985
-
La evaluación de los estudiantes en los másteres de Ciencias Sociales en la Universidad del País Vasco (UPV/EHU), España
Revista complutense de educación, Vol. 35, Núm. 1, pp. 103-114
-
La simulación bimodal como método de enseñanza- aprendizaje en el grado de educación primaria
Revista Interuniversitaria de Investigación en Tecnología Educativa, Núm. 16, pp. 27-42
-
Mejora escolar y coeducación en centros de secundaria de la comunidad autónoma vasca: implicaciones para la orientación educativa
Revista Española de Orientación y Psicopedagogía, Vol. 35, Núm. 1, pp. 45-62
-
Online and offline dating violence: same same, but different?
Psicologia: Reflexao e Critica, Vol. 37, Núm. 1