Didáctica de las Matemáticas, Ciencias Experimentales y Sociales
Departamento
Universidad de Salamanca
Salamanca, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadoras/es de Universidad de Salamanca (6)
2024
-
Q-Herilearn: Assessing heritage learning in digital environments. A mixed approach with factor and IRT models
PLoS ONE, Vol. 19, Núm. 3 March
2023
-
A three-pronged method to analyse pre-service teachers’ understanding and epistemic reasoning about soil
Journal of Biological Education
2022
-
Implementing citizen science programmes in the context of university gardens to promote pre-service teachers' scientific literacy: a study case on soil
International Journal of Science Education, Vol. 44, Núm. 10, pp. 1619-1638
2020
-
"¿Podemos cultivar en este suelo?” Uso de situaciones-problema para la evaluación de la competencia científica tras la implementación de una secuencia didáctica contextualizada en el huerto universitario
1er Congreso Internacional sobre Educación Científica y Problemas Relevantes para la Ciudadanía. Libro de actas
-
Relationship of weather types on the seasonal and spatial variability of rainfall, runoff, and sediment yield in the western Mediterranean basin
Atmosphere, Vol. 11, Núm. 6
2019
-
Spatial variability of the relationships of runoff and sediment yield with weather types throughout the Mediterranean basin
Journal of Hydrology, Vol. 571, pp. 390-405