Departamento
Filología Inglesa y Alemana y Traducción e Intepretación
Publicaciones (59) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2011
-
A collaborative web 2.0 site for text corpus management: a practical case
Technological innovation in the teaching and processing of LSPs: proceedings of TISLID' 10
-
AICLE a través de las lenguas: resultados de la investigación en dos comunidades bilingües
Education in the knowledge society (EKS), Vol. 12, Núm. 3, pp. 200-214
-
Alemanetik euskarara itzulitako unitate fraseologikoen azterketarako jarraibideak
Senez: itzulpen aldizkaria, Núm. 41, pp. 125-139
-
An overview of Content and Language Integrated Learning: origins, features and research outcomes
Huarte de San Juan: Filología y Didáctica de la Lengua, Núm. 11, pp. 93-101
-
Aprendizaje basado en problemas y proyectos literarios para la clase de inglés como lengua extranjera
Lenguas modernas, Núm. 37, pp. 63-74
-
Autobiographical writing on politics in the Sin State: Latina and Basque American perspectives
Selves in dialogue: a transethnic approach to American life writing (Rodopi), pp. 159-180
-
Basque as a minority language and english as a foreign language: Are they complementary languages in the basque educational system?
Annales-Anali za Istrske in Mediteranske Studije - Series Historia et Sociologia, Vol. 21, Núm. 1, pp. 93-100
-
Body and Grotesque as Self-Disruption in Kerstin Hensel¿s East(ern) German Novel Lärchenau
Strategies of Humor in Post-Unification German Literature, Film and Other Media (Cambridge Scholar Publishing), pp. 143-164
-
Breve aproximación al estudio de los modelos de ciudadanía en los manuales escolares de educación para la ciudadanía y los derechos humanos en Andalucia
Arte y oficio de enseñar. Dos siglos de perspectiva histórica: XVI Coloquio Nacional de Historia de la Educación. El Burgo de Osma (Soria), 11-13 de julio de 2011
-
C4.5 Consolidation Process: An Alternative to IntelligentOversampling Methods in Class Imbalance Problems
Advances in Artificial Intelligence: 14th Conference of the Spanish Association for Artificial Intelligence, CAEPIA 2011, La Laguna, Spain, November 7-11, 2011. Proceedings
-
C4.5 consolidation process: An alternative to intelligent oversampling methods in class imbalance problems
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
-
Children's comprehension of relative clauses in an ergative language: The case of Basque
Language Acquisition, Vol. 18, Núm. 3, pp. 176-201
-
Ciudadanía, identidades complejas y cultura política en los manuales escolares andaluces de educación para la ciudadanía y los derechos humanos
[Granada] : Editorial de la Universidad de Granada, 2011
-
Classroom observation: Desirable conditions established by teachers
European Journal of Teacher Education, Vol. 34, Núm. 4, pp. 449-463
-
Conversing in the presence of a competing conversation: Effects on speech production
Proceedings of the Annual Conference of the International Speech Communication Association, INTERSPEECH
-
Creativity and exodus: the Basque imprint in Finnegans Wake
Papers on Joyce, Núm. 17, pp. 313-332
-
Crisis de fin de siglo en Joyce y Baroja
JoyceSbilya: miscelánea de estudios joyceanos (Editorial Universidad de Sevilla), pp. 125-138
-
Crowdsourcing for word recognition in noise
Proceedings of the Annual Conference of the International Speech Communication Association, INTERSPEECH
-
Cuerpos que hablan de rabia: el tatuaje como marca de pertenencia y denuncia social en las bandas chicanas contemporáneas
El cuerpo en mente: Versiones del ser desde el pensamiento contemporáneo (Editorial UOC), pp. 367-375
-
Cuestiones formales y metodológicas en la enseñanza de fonética alemana a estudiantes no nativos
Homenatge a Roberto Corcoll: perspectives hispàniques sobre la llengua i la literatura alemanyes (Publicaciones y Ediciones = Publicacions i Edicions), pp. 81-96