Departamento: Psicología Social

Campus: Gipuzkoa

Email: m.bobowik@ehu.eus

Web personal: https://tearaid.eu/

Doctor/a por la Universidad del País Vasco - Euskal Herriko Unibertsitatea con la tesis The bright side of migration from identity management to happiness 2013. Dirigida por Dr/a. Darío Páez Rovira, Dr/a. Nekane Basabe Barañano.

Magdalena Bobowik is a Ramón y Cajal Research Fellow at the University of the Basque Country, where she obtained her Ph.D. in social psychology in 2013. Additionally, she is an Ikerbasque Research Fellow, affiliated with the Basque Foundation for Science. Her professional background includes research work as part of the Marie Skłodowska-Curie program in the Department of Interdisciplinary Social Sciences at the University of Utrecht, Netherlands, where she has also been a member of the European Research Centre on Migration and Ethnic Relations (ERCOMER). In addition, she worked as a postdoctoral researcher at Pompeu Fabra University, at the Research and Expertise Center for Survey Methodology in Barcelona. La investigación de Magdalena Bobowik se enfoca en promover la justicia social, la diversidad y la inclusividad, como también la cultura democrática y el respeto a los derechos humanos en sociedades multiculturales y posconflicto. Su trabajo se centra en las relaciones intergrupales y las complejidades de la aculturación, el conflicto intergrupal y la justicia transicional, así como en las emociones sociales y el bienestar. En su compromiso por promover la justicia social y el entendimiento mutuo, Magdalena colabora estrechamente con organizaciones locales como SOS Racismo Gipuzkoa, Moviltik, EMAUS, y la organización internacional Refugee Today. Estas alianzas sirven como plataformas para traducir los hallazgos de la investigación en iniciativas concretas que abordan directamente los desafíos sociales.