MARIA JOSE
EZEIZABARRENA SEGUROLA
PROFESORADO PLENO
Publicaciones (96) Publicaciones de MARIA JOSE EZEIZABARRENA SEGUROLA
2023
-
Parental Questionnaires as a Reliable Instrument for the Assessment of Child Language Development
coord.
Frontiers in Psychology
-
Tres indicadores de exposición a la lengua y su efecto en la adquisición del léxico de una lengua minoritaria
Revista de logopedia, foniatría y audiología, Vol. 43, Núm. 2
2022
-
8-50 hilabete bitarteko haur euskaldunen Komunikazio Garapena neurtzeko tresnak
Osagaiz, Vol. 6, Núm. 1 (ale berezia), pp. 61-62
-
Gender assignment strategies and L1 effects in the elicited production of mixed Spanish-Basque DPs
Linguistic Approaches to Bilingualism, Vol. 12, Núm. 6, pp. 778-815
-
HIGA: haur euskaldunengan hizkuntzaren garapen (a)tipikoa aztertzeko tresna
Osagaiz, Vol. 6, Núm. 1 (ale berezia), pp. 87-88
-
Hotsetik hitzera: nola bereganatzen dute hizkuntza haur euskaldunek?
Erein
2021
-
Elebidun txikien garapen lexiko eta gramatikala
Euskara oinarri eta eleaniztasuna helburu: hizkuntzen garapena eta erabilera aztergai (Universidad del País Vasco = Euskal Herriko Unibertsitatea), pp. 37-58
-
Gestos y palabras antes de los 2 años: efecto de la edad y el género
Revista de Investigación en Logopedia, Vol. 11, Núm. 2
-
Hitzaurrea
Euskara oinarri eta eleaniztasuna helburu: hizkuntzen garapena eta erabilera aztergai (Universidad del País Vasco = Euskal Herriko Unibertsitatea), pp. 9-10
2020
-
MAIN: Multilingual Assessment Instrument for Narratives - Revised. Materials for use. Basque Version
trad.
ZAS Papers in Linguitics, Vol. 64
-
MAIN: Multilingual Assessment Instrument for Narratives - Revised. Materials for use. Spanish version
trad.
ZAS Papers in Linguistics, Vol. 64
-
New language versions of MAIN: Multilingual Assessment Instrument for Narratives – Revised
trad.
ZAS Papers in Linguistics, Vol. 64, pp. 274
-
The Spanish adaptation of MAIN
ZAS Papers in Linguistics, Vol. 64, pp. 211-220
2019
-
Gender assignment to spanish pseudowords by monolingual and basque-spanish bilingual children
Languages, Vol. 4, Núm. 3
2018
-
Diferencias individuales en el desarrollo léxico de bilingües simultáneos tempranos euskera-castellano
Diferencias individuales en la adquisición del lenguaje (Universidad Autónoma de México), pp. 195-218
-
Diferencias individuales en la interpretación pragmática de la cuantificación (algunos, la mayoría) y del aspecto (imperfectivo) en el español ibérico infantil
Diferencias individuales en la adquisición del lenguaje (México: UNAM), pp. 101-130
-
Length of utterance, in morphemes or in words?: MLU3-w, a reliable measure of language development in early basque
Frontiers in Psychology, Vol. 8, Núm. JAN
2017
-
Bilingual production of relative clauses in languages with opposite head-complement directionality
Multidisciplinary Approaches to Bilingualism in the Hispanic and Lusophone World (Benjamins), pp. 283-309
-
Language Delay and Amount of Exposure to the Language: Two (Un)Related Phenomena in Early Spanish-Basque Bilingualism
Language Development and Disorders in Spanish-speaking Children, pp. 147-164
-
Pronoun preferences of children in a language without typical third-person pronouns
First Language, Vol. 37, Núm. 2, pp. 168-185