Publications (35) IÑIGO ALDALUR CEBERIO publications

filter_list

2025

  1. Empowering Future Engineers: Unveiling Personalized Flipped Classrooms in Basic Programming Education

    International Conference on Computer Supported Education, CSEDU - Proceedings

  2. Enhancing software development education through gamification and experiential learning with genially

    Software Quality Journal, Vol. 33, Núm. 1

  3. Navigating the Learning Landscape: A Case Study of Multisubject Problem-Based Learning in Computer Engineering Degree

    International Conference on Computer Supported Education, CSEDU - Proceedings

  4. Sustainable Development Goals in Computer Engineering: A Curriculum Integration

    International Conference on Computer Supported Education, CSEDU - Proceedings

2024

  1. A microservice-based framework for multi-level testing of cyber-physical systems

    Software Quality Journal, Vol. 32, Núm. 1, pp. 193-223

  2. A visual programming tool for mobile web augmentation

    Knowledge and Information Systems, Vol. 66, Núm. 9, pp. 5631-5668

  3. Abordando los Objetivos de Desarrollo Sostenible en el Aprendizaje Basado en Problemas universitario

    Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 9, pp. 251-254

  4. An experience in the implementation of the flipped classroom instructional model in the computer science degree

    Engineering Reports, Vol. 6, Núm. 4

  5. El impacto de la clase invertida personalizada en los estudiantes de ingeniería

    Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 9, pp. 149-156

  6. Gamifying software engineering subject to enhance the quality of knowledge

    Software - Practice and Experience, Vol. 54, Núm. 12, pp. 2299-2315

  7. Introducing Students to Web Engineering Topics by Teaching Web Augmentation

    Journal of Web Engineering, Vol. 23, Núm. 1, pp. 1-26

  8. MAWA: Enhancing mobile web browsing through web augmentation for improved user experience

    SoftwareX, Vol. 25

  9. Web Augmentation: A systematic mapping study

    Science of Computer Programming, Vol. 232

2023

  1. BEAUD: A Browser Extension to Automatize End-User Deeds

    Software Impacts, Vol. 17

  2. Gamification and discovery learning: Motivating and involving students in the learning process

    Heliyon, Vol. 9, Núm. 1

  3. Improving Programming Learning in Engineering Students Through Discovery Learning

    Revista Iberoamericana de Tecnologias del Aprendizaje, Vol. 18, Núm. 3, pp. 239-249

  4. Integrando los ODS en el grado de Ingeniería Informática

    Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 8, pp. 249-256

2022

  1. E-Learning Experience with Flipped Classroom Quizzes Using Kahoot, Moodle and Google Forms: A Comparative Study

    ACM International Conference Proceeding Series

  2. Implantación colectiva de la clase invertida en el grado de informática

    Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 7, pp. 231-238

  3. Implantación piloto de competencias ODS integradas en el método ABP

    Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 7, pp. 387-390