Musika popularraren ahalmenak trantsizio ekosozialeanezbairako materialak

  1. Josu Larrinaga Arza
  2. Iñaki Barcena Hinojal
Revista:
Ausart aldizkaria: arte ikerkuntzarako aldizkaria = journal for research in art = revista para la investigación en arte

ISSN: 2340-8510 2340-9134

Año de publicación: 2024

Título del ejemplar: Ecología y arte: procesos decrecientes en el arte y estéticas para una transición ecológica

Volumen: 12

Número: 2

Páginas: 207-215

Tipo: Artículo

Otras publicaciones en: Ausart aldizkaria: arte ikerkuntzarako aldizkaria = journal for research in art = revista para la investigación en arte

Resumen

Artikulu honetan, gizarte- eta ingurumen-problematikaren eta kultura-aldaketaren arteko interes-korapiloen bilaketa egin nahi dugu, eta zehazki, musikak kapitalismo industrialaren iruditegi hegemonikoen sorkuntzan eta erreprodukzioan edo, aitzitik, eredu suntsitzaile kapitalistaren kritikan izan duen zeregina. Esate baterako, musika batzuk imajinario anti-ekologikoen ibilgailu gisa erabili dira, kultura kontsumista sor-tzeko duen zereginean sakontzen, eta beste kasu batzuetan, gaur egun gutxiengoa direla eta, gure harreman sozio-ekologikoetan norabide aldaketa aldarrikatzen du-ten musikak topatzen ditugu, hau da, ekosistemekiko eta gure arteko harremanak gizaki gisa eraldatu nahi dutenak.

Referencias bibliográficas

  • Álvarez Sandi, Laura, Carmen Marín Ruiz & Susana Jodra Llorente, ed. 2021. Lur arrasean: trantsizio ekosozialerako praktika artistikoak [A ras de tierra: Prácticas artísticas para la transición ecosocial]. Leioa: Artekom, Trantsizio Energetikorako Arte Eta Komunikazioa Ikerketa Taldea
  • Álvarez Sandi, Laura, Carmen Marín Ruiz & Susana Jodra Llorente, ed. 2021. Lur arrasean: trantsizio ekosozialerako praktika artistikoak [A ras de tierra: Prácticas artísticas para la transición ecosocial]. Leioa: Artekom, Trantsizio Energetikorako Arte Eta Komunikazioa Ikerketa Taldea
  • Blanning, Timothy C.W. 2011. El triunfo de la música: Los compositores, los intérpretes y el público desde 1700 hasta la actualidad. Ingelesezko itzulpena, Francisco López Martín. Barcelona: Acantilado
  • Blanning, Timothy C.W. 2011. El triunfo de la música: Los compositores, los intérpretes y el público desde 1700 hasta la actualidad. Ingelesezko itzulpena, Francisco López Martín. Barcelona: Acantilado
  • Brennan, Matt. 2021. «The infraestructure and environment consequences of live music». In Audible infraestructures: Music, sound, media, editoreak, Kyle Devine & Alexandrine Boudrreault-Fournier, 117–C6P70. Oxford: Oxford University. https://doi.org/10.1093/oso/9780190932633.003.0006
  • Brennan, Matt. 2021. «The infraestructure and environment consequences of live music». In Audible infraestructures: Music, sound, media, editoreak, Kyle Devine & Alexandrine Boudrreault-Fournier, 117–C6P70. Oxford: Oxford University. https://doi.org/10.1093/oso/9780190932633.003.0006
  • Castells Oliván, Manuel. 2009. Comunicación y poder. Itzulpena, María Hernández. Madrid: Alianza
  • Castells Oliván, Manuel. 2009. Comunicación y poder. Itzulpena, María Hernández. Madrid: Alianza
  • Cruz, Nando. 2023. Macrofestivales: El agujero negro de la música. Barcelona: Península
  • Cruz, Nando. 2023. Macrofestivales: El agujero negro de la música. Barcelona: Península
  • Denning, Michael. 2019. Ruído insurgente: Audiopolíticas de una revolución musical mundial. Itzulpena, Carlos García & Saioa Sáez. Madrid: La Oveja Roja
  • Denning, Michael. 2019. Ruído insurgente: Audiopolíticas de una revolución musical mundial. Itzulpena, Carlos García & Saioa Sáez. Madrid: La Oveja Roja
  • Deresiewicz, William. 2021. La muerte del artista: Cómo los creadores luchan por sobrevivir en la era de los billonarios y la tecnología. Itzulpena, Mercedes Vaquero Granados. Madrid: Capitan Swing
  • Deresiewicz, William. 2021. La muerte del artista: Cómo los creadores luchan por sobrevivir en la era de los billonarios y la tecnología. Itzulpena, Mercedes Vaquero Granados. Madrid: Capitan Swing
  • Devine, Kyle. 2015. «Descomposed: A political ecology of music». Popular Music 34(3): 367-389. https://www.jstor.org/stable/24736940
  • Devine, Kyle. 2015. «Descomposed: A political ecology of music». Popular Music 34(3): 367-389. https://www.jstor.org/stable/24736940
  • Fernández Buey, Francisco. 2013. Para la tercera cultura: Ensayos sobre ciencias y humanidades. Hitzaurrea, Alicia Durán et al.; Salvador López Arnal & Jordi Mir, editoreak. Barcelona: El Viejo Topo
  • Fernández Buey, Francisco. 2013. Para la tercera cultura: Ensayos sobre ciencias y humanidades. Hitzaurrea, Alicia Durán et al.; Salvador López Arnal & Jordi Mir, editoreak. Barcelona: El Viejo Topo
  • Fraser, Nancy. 2023. Capitalismo caníbal: Qué hacer con este sistema que devora la democracia y la naturaleza y pone en peligro hasta su propia existencia. Itzulpena, Elena Odriozola. Madrid: Siglo XXI
  • Fraser, Nancy. 2023. Capitalismo caníbal: Qué hacer con este sistema que devora la democracia y la naturaleza y pone en peligro hasta su propia existencia. Itzulpena, Elena Odriozola. Madrid: Siglo XXI
  • Frith, Simon. 1981. Sound effects: Youth, leisure, and the politics of rock ‘n’ roll. London: Constable
  • Frith, Simon. 1981. Sound effects: Youth, leisure, and the politics of rock ‘n’ roll. London: Constable
  • Gioa, Ted. 2020. La música: Una historia subversiva. Itzulpena, Mariano Peyrou. Madrid: Turner
  • Gioa, Ted. 2020. La música: Una historia subversiva. Itzulpena, Mariano Peyrou. Madrid: Turner
  • Ladrero Pardo, Valentín. 2016. Músicas contra el poder: Canción popular y política en el siglo XX. Hitzaurrea, Roberto Herreros. Madrid: La Oveja Roja
  • Ladrero Pardo, Valentín. 2016. Músicas contra el poder: Canción popular y política en el siglo XX. Hitzaurrea, Roberto Herreros. Madrid: La Oveja Roja
  • López Arnal, Salvador. 2014. «La tercera cultura en la obra de Francisco Fernández Buey: Para los (y las) que aman por igual la ciencia, el arte y las humanidades». Papeles de Relaciones Ecosociales y Cambio Global 126: 13-32. https://dialnet.unirioja.es/descarga/articulo/4835390.pdf
  • López Arnal, Salvador. 2014. «La tercera cultura en la obra de Francisco Fernández Buey: Para los (y las) que aman por igual la ciencia, el arte y las humanidades». Papeles de Relaciones Ecosociales y Cambio Global 126: 13-32. https://dialnet.unirioja.es/descarga/articulo/4835390.pdf
  • Morán Cuadrago, Charo. 2023. Nueva cultura de la Tierra. Ilustrazioak, Emma Gascó. Madrid: Libros en Accion
  • Morán Cuadrago, Charo. 2023. Nueva cultura de la Tierra. Ilustrazioak, Emma Gascó. Madrid: Libros en Accion
  • Negus, Keith. (1981) 1992. Producing pop: Culture and conflict in the popular music industry. London: Edward ArnoldSantiago
  • Negus, Keith. (1981) 1992. Producing pop: Culture and conflict in the popular music industry. London: Edward Arnold
  • Muiño, Emilio. 2023. «Humanidades ecológicas: Nuevas perspec-tivas para un aterrizaje de emergencia». In Humanidades ecológi-cas: Hacia un humanismo biósférico, editoreak, José Albelda Raga, Fernando Arribas-Herguedas & Carmen Madorrán Ayerra. València: Tirant Humanidades
  • Santiago Muiño, Emilio. 2023. «Humanidades ecológicas: Nuevas perspec-tivas para un aterrizaje de emergencia». In Humanidades ecológi-cas: Hacia un humanismo biósférico, editoreak, José Albelda Raga, Fernando Arribas-Herguedas & Carmen Madorrán Ayerra. València: Tirant Humanidades
  • Urzelai Urbieta, Jon. 2023. Su festak: Euskal musika jaialdiak XXI. mendean. Zarautz: Susa
  • Urzelai Urbieta, Jon. 2023. Su festak: Euskal musika jaialdiak XXI. mendean. Zarautz: Susa
  • Vindel Gamonal, Jaime. 2020. Estética fósil: Imaginarios de la energía y crisis ecosocial. Barcelona: Arcadia
  • Vindel Gamonal, Jaime. 2020. Estética fósil: Imaginarios de la energía y crisis ecosocial. Barcelona: Arcadia
  • Vindel Gamonal, Jaime. 2023. Cultura fósil: Arte, cultura y política entre la Revolución Industrial y el calentamiento global. Madrid: Akal
  • Vindel Gamonal, Jaime. 2023. Cultura fósil: Arte, cultura y política entre la Revolución Industrial y el calentamiento global. Madrid: Akal