Matematika, hezkuntza eta generoa gurutzatzen diren lekuak. Ahots feministek lagundutako kartografia bat

  1. ALBIZU MALLEA, UZURI
Dirigida por:
  1. Marta Luxán Serrano Director/a
  2. Milagros Amurrio Vélez Director/a

Universidad de defensa: Universidad del País Vasco - Euskal Herriko Unibertsitatea

Fecha de defensa: 24 de julio de 2023

Tipo: Tesis

Teseo: 822272 DIALNET lock_openADDI editor

Resumen

Doktore tesi honek matematika-hezkuntzan generoak hartzen dituen formak arakatzen ditu, gaurko eta etorkizuneko hezitzaileen diskurtso, praktika, ekintza eta esperientzietan oinarrituz. Matematikaren, hezkuntzaren eta generoaren arteko gurutzatzeak garatzen direneko eguneroko baldintzak aztertzen ditu, ikasgela agertoki behinentzat hartuta, hezkuntzaren mikrosoziologian ohikoa den legez. Kokaleku historiko eta politiko jakin batzuek presentzia berezia dute ikerlanean, erdigunean jartzen baititu genero-posizio subalternoetatik edota posizionamendu feministetatik diharduten ahotsak. Halaber, Foucaultek boterearen inguruan egiten duen irakurketari jarraituz, matematika-hezkuntzaren baitako genero dinamikak ezaugarritzeaz gain, dinamika horiei aurre egiteko saiakerak ere nabarmentzen ditu. Finean, diziplinartetik ekoitzitako kartografia bat da, orainean endredatutako interpretazio bat, teorian oinarritua, politikoki errotua, partziala eta bukatugabekoa.Esta tesis doctoral analiza algunas de las formas que adopta el género en el aula de matemáticas, basándose en discursos, prácticas y experiencias de educadoras/es de matemáticas tanto en ejercicio como en formación. Con el aula de matemáticas como escenario principal, analiza las intersecciones entre matemática, educación y género en la práctica educativa cotidiana. Ciertas posiciones históricas y políticas están notoriamente presentes en la investigación, puesto que pone en el centro experiencias de sujetos que hablan desde posiciones de género subalternas y/o posicionamientos feministas. Siguiendo a Foucault, además de caracterizar las dinámicas de género en educación matemática, el trabajo pone el foco en y pormenoriza intentos de hacer frente a tales dinámicas. Se trata, en definitiva, de una cartografía producida desde la interdisciplina, una lectura teóricamente fundada y políticamente arraigada del presente, parcial e inacabada.