Haur-gazte literaturako genero estereotipoen eragina iparraldeko curriculumean

  1. RODRÍGUEZ MONDRAGÓN, IDOIA INÉS
Zuzendaria:
  1. Aurélie Arcocha Scarcia Zuzendaria
  2. Miren Gurutze Ezkurdia Arteaga Zuzendaria

Defentsa unibertsitatea: Universidad del País Vasco - Euskal Herriko Unibertsitatea

Fecha de defensa: 2023(e)ko iraila-(a)k 14

Saila:
  1. Hezkuntza Zientziak

Mota: Tesia

Teseo: 823580 DIALNET lock_openADDI editor

Laburpena

Doktorego tesi honek euskal haur gazte literaturako estereotipoak aztertzen ditu Queer ikuspegi bateanoinarrituz. Alde batetik euskal testuliburuetako pertsonaiak ikertuak dira, bestalde euskal eleberri corpusbatekoak.Ikerketa mamitzeko, emaitzak, frantses lurraldeko testuliburu eta eleberri batzuekin konparatua da.Helburua genero estereotipoak ez direla euskal kulturari mugatzen baizik eta mendebaldeko kulturanorokortua den ezaugarria dela frogatzea da.En mettant en relation deux corpus littéraires de deux cultures différentes, nous pourrons remarquer quele sexisme est intégré dans notre quotidien et que la culture basque partage ces codes avec le mondecapitaliste.Lan honen helburua, curriculumak bideratzen dituen oinarriak Ipar Euskal Herriko euskarako klaseetanargitzea da. Orduan, euskarako irakasleak, ikasleak eta corpuseko idazleekin elkarrizketak egin dira.Honen bidez, EHGL-ko aktore nagusiak identifikatuak izan dira.Curriculumak bideratzen dituen baloreak sexistak eta estereotipatuak direla azpimarratzeko xedea du