Markatzaile diskurtsiboak ikasle entzuleek espainiar zeinu-hizkuntzan ekoiztutako testuetan

  1. Ainhoa Moiua 1
  2. I. García Azkoaga 2
  3. A. Ozaeta 3
  1. 1 Universidad de Mondragón/Mondragon Unibertsitatea
    info

    Universidad de Mondragón/Mondragon Unibertsitatea

    Mondragón, España

    ROR https://ror.org/00wvqgd19

  2. 2 Euskal Herriko Unibertsitatea/Universidad del País Vasco
  3. 3 Mondragon Unibersitatea
Libro:
I. IkergazteNazioarteko ikerketa euskaraz. Kongresuko artikulu-bilduma: 2015eko maiatzaren 13, 14 eta 15a. Durango, Euskal Herria
  1. Iñaki Alegría (ed. lit.)
  2. Ainhoa Latatu (ed. lit.)
  3. Miren Josu Ormaetxeberria (ed. lit.)

Editorial: Udako Euskal Unibertsitatea, UEU = Universidad Vasca de Verano

ISBN: 978-84-8438-539-4

Año de publicación: 2015

Páginas: 77-82

Congreso: Ikergazte. Nazioarteko Ikerketa Euskaraz (1. 2015. Durango)

Tipo: Aportación congreso

Resumen

Ikerketa honek espainiar zeinu-hizkuntzako interpretazioko ikasle entzuleek testuetan erabiltzendituzten markatzaileak aztertzea du helburu nagusi. Ikasleek erabiltzen dituzten markatzaileakespainiar zeinu-hizkuntzako erreferentziazko praktika sozialekin alderatzen dira, hau da, gorrekekoiztutako testuekin. Ikusi dugu ikasle entzuleek erabilitako markatzaileak gorrek erabilitakoetatikdesberdintzen direla: eskuzko markatzaileek presentzia handiagoa dute entzuleen testuetan etahorrekin batera, markatzaile espazialak urriagoak dira eta eskuzko markatzaileez lagunduta agertzendira. Ondorioei dagokienez, espainiar zeinu-hizkuntzaren modalitate espazialak eragin zuzena duelakonexioan ikusi da eta hizkuntzaren ikaste-prozesuan kontuan izan beharreko ezaugarria litzateke.