Welcome Program for First Year Students at the Faculty of Engineering of Vitoria-Gasteiz. Soft Skills

  1. Apiñaniz-Fernandez de Larrinoa, Estíbaliz 1
  2. Sancho-Saiz, Javier 1
  3. Mesanza-Moraza, Amaia 1
  4. Delgado-Tercero, Ruperta 1
  5. Tazo-Herrán, Inmaculada 1
  6. Ramos-Hernanz, José Antonio 1
  7. Ochoa de Eribe-Vázquez, José Ignacio 1
  8. Lopez-Guede, José Manuel 1
  9. Zulueta-Guerrero, Ekaitz 1
  10. Díaz de Argandoña-González, Javier 1
  1. 1 Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea
    info

    Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea

    Lejona, España

    ROR https://ror.org/000xsnr85

Libro:
International Joint Conference SOCO’16-CISIS’16-ICEUTE’16

Editorial: Springer

ISSN: 2194-5357 2194-5365

ISBN: 9783319473635 9783319473642

Año de publicación: 2016

Páginas: 711-717

Tipo: Capítulo de Libro

DOI: 10.1007/978-3-319-47364-2_69 GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso abierto editor

Referencias bibliográficas

  • Felder, R.M., Brent, R.: Understanding student differences. J. Eng. Educ. 94(1), 57–72 (2005)
  • Calvo, I., Zulueta, E., Oterino, F., Lopez-Guede, J.M.: A remote laboratory for a basic course on control engineering. Int. J. Online Eng. [iJOE] 5, 8–13 (2009)
  • Lopez-Guede, J.M., Graña, M., Larrañaga, J.M., Oterino, F.: Educational innovation project in the field of industrial informatics. Procedia Soc. Behav. Sci. 141, 20–24 (2014)
  • Oterino-Echavarri, F., Lopez-Guede, J.M., Zulueta, E., Graña, M.: Educational innovation: interaction and relationship inside a sub-module. Procedia Soc. Behav. Sci. 186, 395–400 (2015)
  • Lopez-Guede, J.M., Soto, I., Moreno Fdez de Leceta, A., Larrañaga, J.M.: Educational innovation in the computer architecture area. Procedia Soc. Behav. Sci. 186, 388–394 (2015)
  • Lopez-Guede, J.M.: Experiencia docente mediante la metodología de aprendizaje basado en problemas. IKASTORRATZA e-Revista de Didáctica 14, 72–85 (2015)
  • Lopez-Guede, J.M., Graña, M., Oterino, F., Larrañaga, J.M.: Retrospective vision of a long term innovative experience. Procedia Soc. Behav. Sci. 141, 15–19 (2014)
  • Lopez-Guede, J.M., Graña, M., Larrañaga Lesaca, J.M.: Innovation in engineering: evolution and perception of teaching innovation initiatives at the faculty of engineering of vitoria. J. Altern. Perspect. Soc. Sci. In press
  • Sancho, J., Ochoa de Eribe, J.I., Etxebarría, I., Calvo, I.: Píldoras formativas sobre metodologías docentes en la Escuela Universitaria de Ingeniería de Vitoria-Gasteiz. IKASTORRATZA e-Revista de Didáctica 14, 1–3 (2015)
  • Sancho, J., Olalde, K.: Panorama global de aplicación de metodologías activas en estudios universitarios en ingeniería. IKASTORRATZA e-Revista de Didáctica 14, 4–22 (2015)
  • Quesada, J., Sancho, J., Sainz, J.A., Sánchez, J., Gil-García, J.M., Sebastián, R., Castro, M.: Combining moodle and redmine as e-learning tools in project based learning of industrial electronics. In: IEEE Xplore Digital Library, pp. 86–91 (2013)
  • Ramos Hernanz, J.A., Puelles Pérez, E., Arrugaeta Gil, J.J., Sancho Saiz, J., Zubimendi Herranz, J.L., Ruiz Ojeda, M.P.: Aplicación del aprendizaje cooperativo en diferentes asignaturas de ingeniería. IX Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria. Alicante (2011)
  • Lobato, C., Apodaca, P.M., Barandiarán, M.C.: San José, M.J., Sancho, J., Zubimendi, J.L.: Development of the competences of teamwork through cooperative learning at the university. Int. J. Inf. Oper. Manage. 3, 224–240 (2010)
  • Lobato, C., Apodaca, P., Barandiarán, M., San José, M.J., Sancho, J., Zubimendi, J.L.: Cooperative learning at the university and dimensions of the competences of teamwork. In: Proceedings of the IASK International Conference Teaching and Learning (2009)