Transformación del sistema de transporte por el impacto de techo del petróleo

  1. Bermejo Gómez de Segura, Roberto
Aldizkaria:
Ekonomiaz: Revista vasca de economía

ISSN: 0213-3865

Argitalpen urtea: 2010

Zenbakien izenburua: Nueva política de transporte para el siglo XXI. La respuesta al reto de la sostenibilidad

Zenbakia: 73

Orrialdeak: 216-249

Mota: Artikulua

Beste argitalpen batzuk: Ekonomiaz: Revista vasca de economía

Laburpena

Petrolio-erauzketen muga da gizateriak aurrez aurre duen indar transformatzaile garrantzitsuena. Garraioaren sektorea bereziki ahula da, petrolioa delako Europar Batasuneko garraioa mugitzen duen energia ia bakarra (% 98). Halaber, Espainia bereziki ahula da, petrolioarenganako mendekotasun handia duelako. Azkenik, azken prezio-igoeraren eta horren ondorengo krisi ekonomikoaren ondorioz paradigma nagusian (mugikortasun jarraitua, joan-etorrien abiadura, egindako distantzia, eta automobilaren lehentasuneko erabilera) egondako aldaketak aztertu dira. Azterketa honek aukera ematen du petrolioaren gorakako zikloen eta, ondorioz, krisi ekonomikoen ondoz ondoko zikloen egoeratik eratorritako joerak estrapolatzeko, eskarian murrizketa zorrotza egon arte.

Erreferentzia bibliografikoak

  • BERMEJO, R. (2008): Un futuro sin petróleo. Colapsos y transformaciones socioeconómicas, CIP y Catarata, Madrid.
  • BERMEJO, R. 2009: «La política de transporte española ante el fin de la era de los combustibles fósiles», en Álvarez Cantalapiedra, S. y Carpintero, O. (eds.), Economía ecológica: Reflexiones y perspectivas, Ediciones Ciencias Sociales, Madrid.
  • COHEN, D. (2009): «A Year We Will Live To Regret», www.energybulletin.net/node/51013
  • COMISIÓN EUROPEA (2001): White Paper. European transport policy for 2010: time to decide, COM(2001) 370.
  • COMISIÓN EUROPEA 2007: Sustainable Urban Transport Plans, Comisión Europea.
  • COMISIÓN EUROPEA 2009a: Libro Verde. RTE-T: Revisión de una política, (COM(2009) 44final).
  • COMISIÓN EUROPEA 2009b: A sustainable future for transport: Towards an integrated, technology-led an user friendly system, COM(2009) 279 (final).
  • COMISIÓN EUROPEA 2009c: EU energy and transport in figures, Bruselas, Comisión Europea.
  • COX, S. (2005): «Goodbye to all that oil», Energy Bulletin, 06/04/05.
  • CROOKS Y BLAS (2007): «Energy Filter» (Fatih Birol Interview), Financial Times 07/11/07.
  • DAVIGNON, E. (2008): Informe anual del coordinador europeo. Proyecto prioritario n.º 3. Eje ferroviario de alta velocidad del sudoeste de Europa, Comisión Europea, Bruselas.
  • DIARIO DE SESIONES DEL CONGRESO DE LOS DIPUTADOS (2008): Discurso de don José Luis Rodriguez Zapatero en la sesión de investidura como Presidente del Gobierno, Sesión plenaria n.º 2, celebrada el 8 de Abril de 2008.
  • ERIKSEN, T. (2009): World Oil Forecast-Update November 2009, www.energybulletin.net/print/ 50793
  • EUROSTAT (2008): Energy, Transport and environmental Indicators, Eurostat.
  • FAESTA (THE FOUNDATION FOR THE ECONOMICS OF SUSTAINABILITY) (2007): Envisioning a Sustainable Ireland from an Energy Availability Perspective, Environmental Protection Agency, Dublin.
  • FIGENSCHOU, A. y SIMMONS, M. (2008): A peak-oiler, but still in the closet? IEA’s 2008 report, www. energybulletin.net/node/47234
  • FOCUS GROUPS (2009): Report: The Future of Transport, Directorate-General for Energy and Transport, European Commission.
  • HUMMELS, D. (2009): Globalization and Freight Transport Costs in Maritime Shipping and Aviation, OECD and International Transport Forum.
  • KRAUSS, C. (2008): «Gas Prices Send Surge of Riders to Mass Transit», www.nytimes.com
  • LOVELACE, R. (2009): «Transport and adaptive capacity: An integrated approach to UK policy evaluation», http://europe.theoildrum.com/node/5365
  • MAYNARD (2008): «Airlines’ Cuts Making Cities NoFly Zones», www.nytimes.com
  • MEARNS, E. (2009): Oil price: Where next? – and Thoughts for 2010, www.energybulletin.net/ print/51028
  • MILMO, D. y ADETUNJI, J. (2008): «Britain goes slow as trains, planes and ships cut fuel costs», www. guardian.co.uk
  • MINISTERIO DE FOMENTO (2005): Plan Estratégico de Infraestructuras y Transporte, Madrid, Ministerio de Fomento
  • MINISTERIO DE FOMENTO (2009):
  • NYGREN, E. (2009): Aviation Fuels and Peak Oil, Uppsala University (tesis).
  • OCDE (2009): Key Transport Statistics 2008, París, OCDE.
  • PARLAMENTO EUROPEO Y CONSEJO (2008): Propuesta de Reglamento sobre la red ferroviaria europea para un transporte de mercancías competitivo, COM(2008) 852final.
  • RAPIER, R. (2009): «Book Review: Oil 101», www. energybulletin.com/node/5340
  • RUBIN, J. Y BUCHANAN, P. (2008a): «Delays Will Tighten Global Oil Markets», StrategEcon, January, CIBC World Markets Inc.
  • RUBIN, J. Y BUCHANAN, P. 2008b: «What`s the Real Cause of the Global Recession?, http://www.manicore.com/fichiers/ Rubin_Buchanam_CIBC.pdt
  • SCHLUMBERGER, C. E. (2008): The result of speculation or an early indicator of a major and growing future challenge to the airline industry?, The World Bank.
  • SOUSA, L. de (2009): «Andris Piebalgs: it may have peaked», http://europe.theoildrum.com/node/5397
  • TUV/SUD (2009): «Hydrogen and Fuel Cells», www. netinform.de/H2
  • TVERBERG, G. (2009), Science 1101–Petroleum and peak oil, www.theoildrum.com/node/5969
  • UIC (INTERNATIONAL UNION OF RAILWAYS) (2009): «UIC world rail statistics for 2008», UIC Statistic Department.
  • UIC-CER (INTERNATIONAL UNION OF RAILWAYS-COMMUNITY OF EUROPEAN RAILWAY) (2008): Rail Transport and Environment. Facts and Figures, UIC-CER.
  • UTCHITELLE, L. (2008): «Soaring Fuel Prices Take a Withering Toll on Truckers», www.nytimes.com
  • VERNON, C. (2009): «Transport and adaptive capacity: An integrated approach to UK policy evaluation», http://europe.theoildrum.com/node/5365
  • WEBSTER, B. (2007): «Holidaymakers forced to take slow boat», The Times 29/05/07.
  • WHITELEGG, J. (2009): «On the wrong track: Why high-speed trains are not such a green alternative», www.guardian.co.uk