Hezkuntza birtuala eta kasu praktikoetan inarritutako ebaluazioa. Unibertsitateko esperientzia

  1. Iosune Artolazabal
  2. Santiago Palacios
Libro:
Bitez bit: unitatez unitate: hezkuntzako inguruak kooperazioan
  1. Santiago Palacios Navarro
  2. Fabiola López y López
  3. Auxiliadora Montes Calvo
  4. Itxaro Latasa Zaballos
  5. Enrique Barradas Guevara

Editorial: Asociación Hegeobitaldea

ISBN: 978-84-614-0680-7

Año de publicación: 2010

Congreso: Jornadas de Educación, Desarrollo, Tecnología y Cooperación (3. 2010. Vitoria)

Tipo: Aportación congreso

Resumen

Komunikazio honetan, egoera erreal baten aurreanmagisteritzako ikasleen gaitasuna aztertzen da. Sexualitatea,umearen garapena eta eskolaren funtzionamendua oinarritzathartuta egiten den azterketa bat da. Hau, internetez eginzezaketen, datuen tratamendua osatuago bat (Exccel-eraeramanda, adibidez) lortu ahal izateko eta galderei erantzutekonahi adina denbora hartu zezaketen. Luzatzen zaien azterketa,irakasgaia ebaluatzeko irizpide bat bezala hartzen da.Ikerketa kuantitatibo eta kualitatibo honen bidez, elkarbizitzareninguruko kasu praktiko baten aurrean magisteritzakoikasleek dituzten aurreiritziak, baloreak eta sinesmenakezagutu nahi dira.Horrela, eskola komunitateko estamentu ezberdinenpaperean jartzeko eskatzen zaie eta honen arabera azterketakogalderei erantzun.Ikerketa egin ahal izateko hasiera batetan ikasleenerantzun guztien irakurketa egin da eta ondoren bertatikateratako erantzunak kontutan hartzen dira, aipatutakoenakkategoria ezberdinetan sailkatzen direlarik. Prozedura honenondorioz, bost kategorietan multzokatu dira erantzun guztiak:sentimenduak (a), praktikotasuna (b), baloreak (c), gatazkak(d) eta beste (e). Horrela bada, ikasleak emaniko erantzunakhartzen zituzten rolen arabera kategorizatu dira. Ikaslebakoitzak hartutako rolaren arabera kodigo bat agertzen da.Kodigo honen lehen letra sentimenduen arloan emanikoerantzun kopurua da, bigarren letra egoeraren praktikotasunaridagokio, hirugarren letra gizarteko baloreei dagokio, laugarrenaplanteaturiko egoeraren aurrean eman daitezkeen gatazkakdefinitzen ditu eta bostgarrena aldiz eman daitezkeen besteerantzun posibleen kopuruari.Azterketa honetan parte hartutako ikasleak Magisteritzakolehen mailako 73 ikasle dira.Bit a bit. De unidad en unidadAtera ditugun datuak kontutan hartuaz, bizitzan zeharplanteatzen diren egoeren aurrean erabakiak hartu beharbaditugu, irakasle zein gurasoak balore batzuen araberahartzen dituztela ohartu gaitezke eta umeak aldizsentimenduen arabera.