Lehen Hezkuntzako Ikasle Eleaniztunen Euskarari Buruzko Pertzepzioak Translanguaging TestuinguruanIkerketa Etnografiko bat

  1. Eider Saragueta Garrido
  2. Jasone Cenoz Iragui
  3. Durk Gorter
Libro:
II. Ikergazte nazioarteko ikerketa euskaraz: Kongresuko artikulu-bilduma.
  1. Iñaki Alegria (ed. lit.)
  2. Ainhoa Latatu (ed. lit.)
  3. Miren Josu Omaetxebarria (ed. lit.)
  4. Patxi Salaberri (ed. lit.)

Editorial: Udako Euskal Unibertsitatea, UEU = Universidad Vasca de Verano

ISBN: 978-84-8438-627-8 978-84-8438-628-5

Año de publicación: 2017

Título del volumen: Giza Zientziak eta Artea

Tomo: 1

Volumen: 1

Páginas: 142-150

Congreso: Ikergazte. Nazioarteko Ikerketa Euskaraz (2. 2017. Iruñea)

Tipo: Aportación congreso

DOI: 10.26876/IKERGAZTE.II.01.19 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso abierto editor

Resumen

Ikerketa etnografiko hau translanguaging pedagogian eginiko esku-hartze batean oinarritzen da,azpimarra euskararen erabileran eta euskarari buruzko jarrera zein iritzietan eginaz. Ikerketagauzatzeko erabilitako planteamendu teorikoa “Focus on Multilingualism” izan da, Cenoz eta Gorter(2011, 2014) ikerlariek garatutakoa, zeinak ikerketan eta irakaskuntzan hizkuntzen ikuspegi holistikoahartzeko beharra azpimarratzen duen. Metodologia berriz, gela etnografian oinarritu da, datuakbehaketa, talde eztabaida eta galdetegien bidez jasoaz. Informazioa EAEko ikastetxe publiko batekoL.Hko 5. eta 6. mailako ikasleen artean bildu da eta Atlas.ti bidez aztertu. Eskola kokatzen den herrianeuskararen erabilera apurka gora doa eta ikerketako lehen zantzuen arabera ikasleak euskararenegoeraz jabe dira, hala ere desoreka nabari da ikasleen euskararen erabileraren eta honen ingurukojarreren artean.