Poder y autoridad en las relaciones internacionalesel control del comercio electrónico en Internet
- Ibáñez Muñoz, Josep
- Caterina García Segura Director/a
Universidad de defensa: Universitat Pompeu Fabra
Fecha de defensa: 18 de febrero de 2004
- Oriol Casanovas La Rosa Presidente/a
- Noé Cornago Prieto Secretario/a
- Esther Barbé Vocal
- Celestino del Arenal Moyúa Vocal
- Nicola Phillips Vocal
Tipo: Tesis
Resumen
El comerç electrònic a internet està controlat essencialment per actors privats, en la seva majoria empreses i associacions empresarials dels sectors econòmics vinculats a les tecnologies de la informació i la comunicació. Aquests actors, en ocasions veritables autoritats, exerceixen el seu poder sobre els mercats electrònics a través de marcs normatius i de configuracions tècniques que els permeten establir les condicions de funcionament de les infraestructures, els codis i els continguts dinternet. El control de les estructures de poder al ciberespai per part dactors privats es realitza amb laquiescència i el suport dalgunes autoritats públiques, especialment les dEstats Units. Aquest control ha reduït els riscos que amenaçaven lexpansió dels mercats electrònics, però al mateix temps ha contribuït a que internet deixi désser un espai predominantment públic, obert, lliure i gratuït per convertir-se en un espai predominantement privat, tancat, controlat i de pagament. RESUMEN El comercio electrónico en internet está controlado esencialmente por actores privados, en su mayoría empresas y asociaciones empresariales de los sectores económicos vinculados a las tecnologías de la información y la comunicación. Estos actores, en ocasiones verdaderas autoridades, ejercen su poder sobre los mercados electrónicos a través de marcos normativos y de configuraciones técnicas que les permiten establecer las condiciones de funcionamiento de las infraestructuras, los códigos y los contenidos de internet. El control de las estructuras de poder en el ciberespacio por parte de actores privados se realiza con la aquiescencia y el apoyo de algunas autoridades públicas, especialmente las de Estados Unidos. Este control ha reducido los riesgos que amenazaban la expansión de los mercados electrónicos, pero al mismo tiempo ha contribuido a que internet deje de ser un espacio predominantemente público, abierto, libre y gratuito para convertirse en un espacio predominantemente privado, cerrado, controlado y de pago.