Gipuzkoako egoitza-harrerako saretik ateratzen diren gazteen helduarorako trantsizioa
- Joana Miguelena Torrado 1
- Bastero Osez, Iratxe
- Rodriguez Poza, Aintzane
-
1
Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea
info
Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea
Lejona, España
ISSN: 0214-9753
Año de publicación: 2022
Volumen: 34
Número: 1
Páginas: 53-81
Tipo: Artículo
Otras publicaciones en: Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko hezkuntza aldizkaria
Resumen
Haur eta nerabeen babes sistemako egoitza-harreratik ateratzen diren gazteen adin-nagusitasuna une erabakigarria da, erabateko babesetik zaurgarritasun handiko egoera batera igarotzen baitira. Ikerketa honekin, Gipuzkoako egoitzetatik ateratzen diren gazteen helduarorako trantsizioa euren hitzetan ezagutu nahi da. Horretarako metodologia kualitatibo bat erabili da, zehazki, zortzi gazterekin elkarrizketa erdi-egituratuen bitartez. Emaitzek trantsizioa bera eta beraien bizitzako dimentsio desberdinak deskribatzen dituzte, hala nola, bizitegi-egoera, arlo akademiko eta profesionala, sare soziala eta ongizatea, besteak beste.
Referencias bibliográficas
- Bowlby, J. (1951). Maternal Care and Mental Health. World Health Organization Monograph Series.
- Campos, G. (2013). Transición a la vida adulta de los jóvenes acogidos en residencias de protección [Doktore-tesia, Universidad Autónoma de Madrid].
- Comasòlivas, A., Sala-Roca, J. eta Marzo, T.E. (2018). Los recursos residenciales para la transición a la vida adulta de los jóvenes tutelados en Cataluña. Pedagogía Social: revista interuniversitaria, 31, 125-137. https://doi.org/10.7179/ PSRI_2018.31.10
- Courtney, M. E. eta Dworsky, A. (2006). Early outcomes for young adults transitioning from out-of-home care in the USA. Child & Family Social Work, 11(3), 209-219. https://doi.org/10.1111/j.1365-2206.2006.00433.x
- Cuenca, M. E., Campos, G. eta Goig, R. M. (2018). El tránsito a la vida adulta de los jóvenes en acogimiento residencial: El rol de la familia. Educación XX1, 21(1), 321-344. https://doi.org/10.5944/educxx1.20201
- De Pelekais, C. (2000). Métodos cuantitativos y cualitativos: diferencias y tendencias. Telos, 2(2), 347-352.
- Del Valle, J.F., Bravo, A., Alvarez, E. eta Fernanz, A. (2008). Adult self-sufficiency and social adjustment in care leavers from children’s homes: a longterm assessment. Child & Family Social Work, 13(1), 12-22. https://doi. org/10.1111/j.1365-2206.2007.00510.x
- Díaz, M.V. (2014). Incorporación a la vida adulta de menores migrantes no acompañados: el caso de la Comunidad de Madrid [Doktore-tesia, Universidad Pontificia de Comillas de Madrid].
- Dinisman, T. eta Zeira, A. (2011). The contribution of individual, social support and institutional characteristics to perceived readiness to leave care in Israel: An ecological perspective. British Journal of Social Work, 41(8), 1442-1458. https://doi.org/10.1093/bjsw/bcr034
- Dixon, J. (2008). Young people leaving care: health, well-being and outcomes. Child & Family Social Work, 13(2), 207-217. https://doi.org/10.1111/j.1365- 2206.2007.00538.x
- Dworsky, A. eta Courtney, M. (2010). The risk of teenage pregnancy among transitioning foster youth: Implications for extending state care beyond age 18. Children and youth Services Review, 32(10), 1351-1356. https://doi. org/10.1016/j.childyouth.2010.06.002 Epelde, M. (2016). Euskal Autonomia Erkidegoko gazte etorkin tutelatu ohien gizarteratze prozesuak. Gizarte laguntasunezko esku-hartzeak aztergai [Doktore-tesia, Euskal Herriko Unibertsitatea].
- Epelde, M. (2017). Nuevas estrategias para la integración social de los jóvenes migrantes no acompañados. Revista sobre la infancia y la adolescencia, 13, 57-85. https://doi.org/10.4995/reinad.2017.6546
- Espainiako Konstituzioa [EK]. (BOE, 311. zk., 1978ko abenduaren 29a).
- Fang, S., Johnson, M., Galambos, N. eta Krahn, H. (2020). Convoys of perceived support from adolescence to midlife. Journal of Social and Personal Relationships, 37(5), 1416-1429. https://doi.org/10.1177/0265407519899704
- Fernández-Simo, D. (2017). Repensar la calidad en el proceso de acompañamiento socioeducativo con infancia y adolescencia en protección. Retos pendientes desde la educación social. Revista de Educación Social (25), 284-300.
- Fernández-Simo, D. eta Cid, X. M. (2018). Análisis longitudinal de la transición a la vida adulta de las personas segregadas del sistema de protección a la infancia y a la adolescencia. Bordón, 70(2), 25-38. https://doi.org/10.13042/ Bordon.2018.54539
- Fernández-Simo, D., Cid, X. M. eta Carrera, M. V. (2019). La educación social en la formación para el empleo de la juventud con medida administrativa de protección. J. Longas eta J. Vilar (koord.), XXXII Seminario Interuniversitario de Pedagogía Social. La Pedagogía Social en un entorno VICA: ¿Viejos problemas, nuevas perspectivas? (167-170 or.). Ediciones Blanquerna.
- Fernández-Simo, D., Cid, X. M. eta Carrera, M. V. (2020a). Deficits of adaptability and reversibility in the socio-educational strategy for youth in protection services during the transition to adult life. Children and youth Services Review, 117, 1-7. https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2020.105302
- Fernández-Simo, D., Cid, X. M. eta Carrera, M. V. (2020b). Incidencia del Estado de Alarma en la Desigualdad Escolar de la Adolescencia Acogida por el Sistema de Protección en Galicia. Revista Internacional de Educación para la Justicia Social, 9(3), 141-156. https://doi.org/10.15366/riejs2020.9.3.008
- Forsman, H., Brännström, L., Vinnerljung, B. eta Hjern, A. (2016). Does poor school performance cause later psychosocial problems among children in foster care? Evidence from national longitudinal registry data. Child Abuse & Neglect, 57, 61-71. https://doi.org/10.1016/j.chiabu.2016.06.006
- Galambos, N., Fang, S., Horne, R., Johnson, M. eta Krahn, H. (2018). Trajectories of perceived support from family, friends, and lovers in the transition to adulthood. Journal of Social and Personal Relationships, 35(10), 1418-1438. https://doi.org/10.1177/0265407517717360
- García, E. eta López, J. (2017). Emancipación residencial: el coste de acceso sólo cuenta parte de la historia. Revista de Estudios de Juventud (116), 63-74.
- Gipuzkoako Enpleguko eta Gizarte Politiketako Saila. (2017). BALORA tresnaren eguneraketa. Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia.
- González-Navasa, P. (2018). El Acogimiento Residencial Infantil en Tenerife: perfiles atendidos, programas de intervención y evaluación de resultados [Doktorego tesia, Universidad de La Laguna].
- Goyette, M. (2010). El tránsito a la vida adulta de los jóvenes atendidos desde servicios sociales. Pedagogía social. Revista Interuniversitaria (17), 43-56. https://doi.org/10.7179/PSRI_2010.17.04
- Goyette, M., Mann-Feder, V., Turcotte, D. eta Grenier, S. (2016). Youth empowerment and engagement:an analysis of support practices in the youth protection system in Quebec. Revista Española de Pedagogía, 263, 31-50.
- Hollingworth, K. eta Jackson, S. (2016). Falling off the ladder: Using focal theory to understand and improve the educational experiences of young people in transition from public care. Journal of Adolescence, 52, 146-153. https://doi. org/10.1016/j.adolescence.2016.08.004
- Jackson, S. eta Cameron, C. (2012). Leaving care: Looking ahead and aiming higher. Children and youth Services Review, 34, 1107-1114. https://doi. org/10.1016/j.childyouth.2012.01.041
- Jackson, S. eta Martin, P. (1998). Surviving the care system: education and resilience. Journal of Adolescence, 21, 569-583. https://doi.org/10.1006/ jado.1998.0178
- Jackson, S. eta Ajayi, S. (2007). Foster care and higher education. Adoption & Fostering, 31(1), 62-72.
- Krahn, H., Howard, A. eta Galambos, N. (2015). Exploring or Floundering? The Meaning of Employment and Educational Fluctuations in Emerging Adulthood. youth & Society, 47(2), 245-266. https://doi. org/10.1177/0044118X12459061
- Krahn, H., Johnson, M. eta Galambos, N. (2021). Intrinsically Rewarding Work and Generativity in Midlife: The Long Arm of the Job. Jour nal of Social and Personal Relationships, 48(2), 184-206. https://doi. org/10.1177/0730888420964942
- Llosada-Gistau, J., Montserrat, C. eta Casas, F. (2017). ¿Cómo influye el sistema de protección en el bienestar subjetivo de los adolescentes que acoge? Sociedad e Infancias, 1, 261-282. https://doi.org/10.5209/SOCI.55830
- López, M., Santos, I., Bravo, A. eta Del Valle, J.F. (2013). El proceso de transición a la vida adulta de jóvenes acogidos en el sistema de protección infantil. Anales de psicología, 29(1), 187-196. https://doi.org/10.6018/ analesps.29.1.130542
- Martín, E. eta Dávila, L.M. (2008). Redes de apoyo social y adaptación de los menores en acogimiento residencial. Psicothema, 20, 229-235. http://www. psicothema.com/pdf/3453.pdf
- Martín, E. (2011). Apoyo social percibido en niños y adolescentes en acogimiento residencial. International Journal of Psychology and Psychological Therapy, 11(1), 107-120.
- Martín, E., Torbay, A. eta Rodríguez, T. (2008a). Cooperación familiar y vinculación del menor con la familia en los programas de acogimiento residencial. Anales de Psicología, 24(1), 25-32.
- Martín, E., Muñoz de Bustillo, M.C., Rodríguez, T. eta Pérez, Y. (2008b). De la residencia a la escuela: la integración social de los menores en acogimiento residencial con el grupo de iguales en el contexto escolar. Psicothema, 20(3), 376-382.
- Martín, E., González, P., Chirino, E. eta Castro, J.J. (2020). Inclusión social y satisfacción vital de los jóvenes extutelados. Pedagogía social: revista interuniversitaria, 35, 101-111. https:/doi:10.7179/PSRI_2020.35.08
- Martin, P. eta Jackson, S. (2002). Educational success for children in public care: advice from a group of high achievers. Child and Family Social Work, 7, 121- 130. https:/doi:10.1046/j.1365-2206.2002.00240.x McNamara, P., Harvey, A. eta Andrewarta, L. (2017). Passports out of poverty: raising access to higher education for care leavers in Australia. Children and youth Services Review, 97, 85-93. https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2017.07.015
- Melendro, M. (2011). El tránsito a la vida adulta de los jóvenes en dificultad social. Zerbitzuan: Gizarte Zerbitzuetarako Aldizkaria, 49, 93-106. DOI:10.5569/1134- 7147.49.08
- Melendro, M. (2016). Jóvenes sin tiempo: Riesgos y oportunidades de los jóvenes extutelados en el tránsito a la vida adulta. Centro Reina Sofía sobre Adolescencia y Juventud. https:/doi:10.5281/zenodo.3653751
- Melendro, M., Campos, G., Rodríguez-Bravo, A.E. eta Arroyo, D. (2020). Young people’s autonomy and psychological well-being in the transition to adulthood: a pathway analysis. Frontiers in Psychology, 11, 1-13. https:/ doi:10.3389/fpsyg.2020.01946
- Melero, N. (2011). El paradigma crítico y los aportes de la investigación acción participativa en la transformación de la realidad social: un análisis desde las ciencias sociales. Cuestiones Pedagógicas, 21, 339-355.
- Montserrat, C. eta Casas, F. (2010). Educación y jóvenes ex-tutelados: revisión de la literatura científica española. Educación XX1, 13(2), 117-138. https:/ doi:10.5944/educ xx1.13.2.240
- Montserrat, C. eta Casas, F. (2012). Educación y jóvenes procedentes del sistema de protección a la infancia. Zerbitzuan: Gizarte zerbitzuetarako aldizkaria, 52, 153-165. https:/doi:10.5569/1134-7147.52.10
- Montserrat, C. eta Casas, F. (2018). What role do children play in social services? Psicoperspectivas: Individuo y Sociedad, 17(2), 1-13. https:/doi:10.5027/psicoperspectivas-Vol17-Issue2-fulltext-1152
- Oriol, X., Sala-Roca, J. eta Filella, G. (2014). Emotional competences of adolescents in residential care: Analysis of emotional difficulties for intervention. Children and youth Services Review, 44, 334-340. https://doi.org/10.1016/j. childyouth.2014.06.009
- Rodríguez-Bravo, A.E., De-Juanas, Á. eta González-Olivares, Á.L. (2016). Atribuciones de los jóvenes en situación de vulnerabilidad social sobre los beneficios del estudio y la inserción social. Revista Española de Pedagogía, 74(263), 91-108.
- Santana, L., Alonso, E. eta Feliciano, L. (2018). Trayectorias laborales y competencias de empleabilidad de jóvenes nacionales e inmigrantes en riesgo de exclusión social. Revista Complutense de Educación, 29(2), 355-369. https://doi. org/10.5209/RCED.52444
- Schütz, F., Sarriera, J.C., Bedin, L. eta Montserrat, C. (2015). Subjective well-being of children in residential care centers: Comparison between children in institutional care and children living with their families. Psicoperspectivas, 14(1), 19-30. http://dx.doi.org/10.5027/psicoperspectivas-Vol14-Issue1-fulltext-517
- Soldevila, A., Peregrino, A., Oriol, X. eta Filella, G.. (2013). Evaluation of residential care from the perspective of older adolescents in care. The need for a new construct: optimum professional proximity. Child & Family Social Work, 18(3), 285-293. https://doi.org/10.1111/j.1365-2206.2012.00843.x
- Trindade, V. (2016). Entrevistando en investigación cualitativa y los imprevistos en el trabajo de campo: de la entrevista semiestructurada a la entrevista no estructurada. P. Schettini eta I. Cortazzo (Koord.), Técnicas y estrategias en la investigación cualitativa (18-32 or.). Editorial de la Universidad de la Plata.