Una brecha generacionalnuevas tendencias del consumo audiovisual entre los jóvenes universitarios

  1. Urcola Eceiza , Eider
  2. Azkunaga García, Leire 1
  3. Fernández de Arroyabe Olaortua, Ainhoa 1
  1. 1 Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea
    info

    Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea

    Lejona, España

    ROR https://ror.org/000xsnr85

Revista:
Estudios sobre el mensaje periodístico

ISSN: 1988-2696

Año de publicación: 2022

Título del ejemplar: Monográfico: Comunicar sobre la crisis climática en la era Covid-19: conexiones, innovaciones y nuevos retos

Volumen: 28

Páginas: 713-722

Tipo: Artículo

DOI: 10.5209/ESMP.79005 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso abierto editor

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Resumen

This study analyzes the audiovisual consumption habits of university students through a quantitative survey among 725 students at the University of the Basque Country. It has been observed not only a generalized tendency of digital natives towards online consumption, but also a marked generation gap between the first and last year groups. While the first years’ students (18-20 years) practice a fast-watching viewing, fragmented and multitasking consumption in their smartphones, the latter (21-23) practice rested consumption, a preference for audiovisual classical formats on their laptops.

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