Abiadura handiko trenak Espainiako garraio sektorearen trantsizio ekologikoari eginte dion ekarpenabizi-zikloaren analisiaren ikuspegia

  1. KORTAZAR GARTZIA, ANDONI
Supervised by:
  1. David Hoyos Ramos Director
  2. Gorka Bueno Mendieta Director

Defence university: Universidad del País Vasco - Euskal Herriko Unibertsitatea

Fecha de defensa: 17 December 2021

Committee:
  1. Ginés de Rus Mendoza Chair
  2. Miren Ikerne del Valle Erquiaga Secretary
  3. Iñaki Arto Olaizola Committee member
Department:
  1. Métodos cuantitativos

Type: Thesis

Teseo: 156699 DIALNET lock_openADDI editor

Abstract

Tesi honek Bizi Zikloaren Azterketaren (LCA) metodologia aplikatu du ezaugarri desberdinak dituzten bi AHT proiektuetan (Espainiako AVE sarea eta Euskal Y-a Euskadin), haien bizitza baliagarri osoan zehar, berotegi-efektuko gasen eta atmosferara egindako beste substantzia batzuen isuriei eta energia-kontsumoari dagokien ingurumen-zamak aztertzeko. AVE sareak eta Euskal Y-ak klima-aldaketa arintzeko eta energiarekiko mendekotasuna murrizteko duten gaitasuna ez da nahikoa egungo ingurumen-krisi globalaren testuinguruan, eta horrek BEG isuriak nabarmen murriztea eskatzen du. Klima-larrialdiaren egungo testuinguruan, abiadura handiko garraio-azpiegituran inbertitzeko erabakiak aukera bakoitza kasuz kasu aztertzetik etorri behar dira, eta eskari nahikoa bermatzen dutenak baino ez dira egin behar; hori bai, eskari hori beste modu kutsatzaileagoetatik AHTra mugitzetik etorri behar da, eta ez eskari berria sortzetik. Baldintza horiek betetzen ez dituzten proiektuek ez dute hobekuntzarik ekarriko CO2eq eta energia-kontsumoari dagokienez; aitzitik, egoera okertuko dute eta nazioarteko akordioak betetzea eragotziko dute.