Garapen Iraunkorrerako Helburuei so hizkuntzen betaurrekoekin

  1. Garcia-Azkoaga, Ines Mª 1
  2. Idiazabal, Itziar
  1. 1 Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea
    info

    Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea

    Lejona, España

    ROR https://ror.org/000xsnr85

Revista:
Ekaia: Euskal Herriko Unibertsitateko zientzi eta teknologi aldizkaria

ISSN: 0214-9001

Año de publicación: 2021

Título del ejemplar: Garapen Iraunkorra

Número: 1

Páginas: 277-294

Tipo: Artículo

DOI: 10.1387/EKAIA.22087 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso abierto editor

Otras publicaciones en: Ekaia: Euskal Herriko Unibertsitateko zientzi eta teknologi aldizkaria

Resumen

Lan honen helburua 2030 Agendako Garapen Iraunkorrerako Helburuen (GIH) eta hizkuntza-aniztasunaren arteko loturaz gogoeta egitea da. Hizkuntzak Nazio Batuen Erakundeak zehaztu dituen 17 helburuak besarkatzen ditu halabeharrez, baina 2030 Agendan ez da formulazio espliziturik egiten horri buruz. Hutsune hori agerian jartzeko, «17+1» aldarrikapena egin da, hizkuntzen helburuari buruzko (18. helburua) argudioak erakutsiz. Hizkuntza-aniztasunaren eta eleaniztasunaren gogoeta erdigunera ekarri, eta, garapen iraunkorrerako 4. helburua (hezkuntza) adibidetzat hartuta, hizkuntzak garapenaren eragile moduan duen garrantzia aztertu da artikulu honetan. 18. helbururako zerrendatxo bat ere eskaini da, «17+1» deritzon aldarrikapena nabarmentzeko. Ondorio zenbait ere atera dira, eta haien artean garrantzizkoena da hizkuntza bere horretan helburu guztietan agertu beharko litzatekeela jomuga moduan, hura delako helburu horiek erdiesteko dagoen tresna bazterrezina eta ga- rrantzizkoena.