Sentido estadístico en la formación de las y los estudiantes del Grado de Educación Infantil. Una aproximación desde un contexto de aprendizaje STEAM

  1. Berciano, Ainhoa 1
  2. Anasagasti, Jon 1
  3. Zamalloa, Teresa 1
  1. 1 Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea
    info

    Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea

    Lejona, España

    ROR https://ror.org/000xsnr85

Zeitschrift:
PNA: Revista de investigación en didáctica de la matemática

ISSN: 1887-3987

Datum der Publikation: 2021

Titel der Ausgabe: Monográfico de Estadística y Probabilidad en Educación Infantil

Ausgabe: 15

Nummer: 4

Seiten: 289-309

Art: Artikel

DOI: 10.30827/PNA.V15I4.22510 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openDialnet editor

Andere Publikationen in: PNA: Revista de investigación en didáctica de la matemática

Ziele für nachhaltige Entwicklung

Zusammenfassung

One of the main characteristics that determine the degree of statistical literacy becomes evident when the disciplinary knowledge associated with it is transferred and applied to external contexts to mathematics. This study is focused on analysing which are the previous statistical knowledge and selection criteria regarding graphics of the students of the Degree of Early Childhood Education and how these vary when group mediation is proposed in a STEAM context. After the mixed design study with 25 participants, the low importance they give to statistics in STEAM contexts has been confirmed, the clear confusion about what are statistical graphics and the relative influence of group dynamics in these two aspects, showing a partial improvement in their statistical sense.

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