Mugimendu sofistikoaren eta erretorikaren gaien bidez Filosofia Batxilergoan irakasteko hainbat gako

  1. Lavilla de Lera, Jonathan
Revista:
Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko hezkuntza aldizkaria

ISSN: 0214-9753

Año de publicación: 2018

Volumen: 30

Número: 2

Páginas: 9-39

Tipo: Artículo

Otras publicaciones en: Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko hezkuntza aldizkaria

Resumen

Ondoko testuak proposamen didaktiko berritzaile bat eskaintzen du. Xede nagusia litzateke agerian uztea mugimendu sofistikoaren eta erretorikaren gaiak Batxilergoko lehen mailako Filosofia ikasgaian txerta daitezkeela, eta hori egitea oso aproposa litzatekela curriculum dekretuak zehazten dituen hainbat helburueta konpetentzia garatze aldera. Xede horrekin, lehenik eta behin, sarreran, estu honen egitura, motibazioa, status quaestionis-a eta helburu nagusia zehazten dira. Bigarrenik, egungo curriculum dekretuak finkatutako helburu, konpetentzia eta gai nagusiei erreferentzia egiten zaie, gure proposamenaren oinarri teorikoa eta esparrua agerian utziz. Hirugarrenik, mugimendu sofistikoa eta erretorika aurkezten ditugu ikuspegi historiko batetatik, eurekin estuki lotutako hainbat kontzeptu nabarmenduz eta sofistek landu zituzten gai nagusiei sarrera eginez. Laugarrenik, testu honek hainbat ideia eskaintzen ditu mugimendu sofistikoa eta erretorika klasean nolalandu ahal den iradokiz eta testu, material eta jarduera jakin batzuen bitartez ikasleen gaitasun erretorikoak nolaindar daitezkeen erakutsiz. Azkenik, esandakotik hainbat ondorio ateratzen dira: hautatutako gaien bitartez eta proposatutako jarduera eta metodologiaren bidez, Filosofia ikasgaiari dagozkion hainbat gai, konpetentzia eta eduki zehatz garatzeaz gain, Batxilergo osoan zehar irakasgai guztien elkarrekintzaren bitartez zeharka indartu behar diren zenbait gaitasun landuko lirateke. Gure proposamenaren laguntzaz, posible izan beharko litzateke eskolan garatzeko moduko unitate didaktiko zehatzak sortzea. Hau da, fistikaren eta erretorikaren gaineko unitate didaktiko zehatzak sortzeko lagungarria izan daitekeen material gisa aurkezten da testu hau.

Referencias bibliográficas

  • Alegre Gorri, A. (1986). La sofística y Sócrates: Ascenso y caida de la polis. Bartzelona: Montesinos.
  • Badesa, C., Jané, I., & Jansana, R. (1998). Elementos de lógica formal. Bartzelona: Ariel.
  • Bonazzi, M. (2010). I sofisti. Erroma: Carocci.
  • Bredlow, L.A. (2016). Gorgias. De lo que no es, o De la naturaleza: los testimonios. Bartzelona. Anthropos.
  • Cassin, B. (1995). L’effet sophistique. Paris: Gallimard.
  • Conley, T.M., & Polansky, R. (1985). Dating the So-called Dissoi Logoi. Ancient Philosophy, 5 (1), 59-65.
  • Cole, T. (1991). The origins of rhetoric in ancient Greece. Baltimore: Johns Hopkins University Press.
  • Deaño, A. (1999). Introducción a la lógica formal. Madril: Alianza.
  • Garzia Garmendia, J. (2008). Jendaurrean hizlari: (Ahozko) Komunikazio gaitasuna lantzeko eskuliburua. Irun: Alberdania.
  • Goux, J.-J. (1999). Edipo filósofo. Buenos Aires: Biblos.
  • Grimal, P. (1951). Dictionnaire de la mythologie grecque et romaine. Paris: Presses universitaires de France.
  • Guthrie, W.K.C. (1971). The Sophists. Londres: Cambridge University Press.
  • Herrick, J.A. (2005). The history and theory of rhetoric: An introduction. Boston: Allyn and Beacon.
  • Kahn, C.H. (1981). The origins of social contract theory. In G.B. Kerferd (zuz.), The Sophists and their Legacy (92-108 orr.). Wiesbaden: Franz Steiner Verlag GMBH.
  • Kennedy, G.A. (2011). A New History of classical Rhetoric. Princeton: Princeton University Press.
  • Kerferd, G.B. (1981). The sophistic movement. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Laks, A. & Most, G.W. (2016). Les débuts de la philosophie. Paris: Fayard.
  • Marrou, H.I. (1965). Histoire de l’éducation dans l’antiquité. Paris: Éditions du Seuil.
  • Murphy, J.J., Katula, R.A., Hill, F.I., & Ochs, D.J. (2003). A synoptic history of classical rhetoric. Mahwah, N.J: Hermagoras Press.
  • Perelman, C., & Olbrechts-Tyteca, L. (1958). La nouvelle rhétorique: Traité de l’argumentation. Paris: Presses universitaires de France.
  • Pòrtulas, J. (2008). Introducció a la Ilíada: Homer, entre la històia i la llegenda. Bartzelona: Fundació Bernat Metge.
  • Robinson, T.M. (1979). contrasting arguments: An edition of the Dissoi logoi. New York: Arno Press.
  • de Romilly, J. (1988). Les grands sophistes dans l’Athèes de Périclè. Paris: Editions de Fallois.
  • Rossetti, L. (1982). Tre studi sui Dissoi logoi. Studi Filosofici, 3, 27-54.
  • Svenbro, J. (1984). La parola e il marmo: Alle origini della poetica greca. Turin: Boringhieri.
  • Solana, D.J. (1996). Protágoras de Abdera. Dissoi Logoi: Textos relativistas. Madril: Akal.
  • Solana, D.J. (2013). Los sofistas: Testimonios y fragmentos. Madril: Alianza Editorial.