Influencia de la ayuda del profesorado en la construcción del modelo de sistema inmunológico y su aplicación en las tomas de decisión
- Araitz Uskola Ibarluzea 1
- Begoña Burgoa Etxaburu
- Gurutze Maguregi González 1
- 1 Universidad del País Vasco UPV/EHU
ISSN: 1697-011X
Año de publicación: 2018
Volumen: 15
Número: 3
Páginas: 3604
Tipo: Artículo
Otras publicaciones en: Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias
Resumen
This work analyzes the construction of the immune system model by students beginning with several contextualized situations stated after reading a socioscientific controversy about vaccination, and its transference to other contexts. It is studied how the teacher´s guiding has influence in the construction of the model. Besides, the argumentative competence while making decisions related to the model is investigated. The written productions and the oral discussions among elementary pre-service teachers during two different years were compared. The results show higher level in the model constructed and transferred the second year, which could be attributed to the changes in activities and in actions taken by the teachers. The argumentative competence improves both years, differences depending on the decision makings being personal or social are found and discussed
Información de financiación
Al proyecto de investigación EHU15/25, financiado por la UPV/EHU, del que forma parte este trabajo. Al proyecto EDU2015-66643-C2-1-P, financiado por el Ministerio de Economía y Competitividad. Al alumnado que participó en la investigación.Referencias bibliográficas
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