La integración de competencias emocionales en el currículo de las enseñanzas regladas de Danza del País Vasco
- Edurne Martínez Hervías
- Clara Urdangarin Liebaert 1
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Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea
info
Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea
Lejona, España
ISSN: 2340-8510, 2340-9134
Argitalpen urtea: 2015
Zenbakien izenburua: Investigación en danza
Alea: 3
Zenbakia: 1
Orrialdeak: 205-212
Mota: Artikulua
Beste argitalpen batzuk: Ausart aldizkaria: arte ikerkuntzarako aldizkaria = journal for research in art = revista para la investigación en arte
Laburpena
Dance formal education build their teaching methodology on an almost non-existent emotional education. The integration of emotional competencies in the teaching of this artistic and educational discipline is vital. We analyze the DECREE 404/2013, of 30 August, establishing the curriculum of elementary Dance education, and the DECREE 252/2007 of 26 December, establishing the curriculum of professional Dance education developed by the Basque Government. We note that both allude to the development of a series of emotional competencies. However, no specific proposal is made on this aspect creating an imbalance between expected effects and the reality of educational practice.
Erreferentzia bibliografikoak
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- Decreto 404/2013, de 30 de agosto, por el que se establece el currículo de las enseñanzas elementales de Danza y el acceso a dichas enseñanzas (BOPV núm. 195 de 11 de octubre de 2013)