La comprensión visual y el autoconcepto social en la educación artística escolar
ISSN: 1988-5911
Year of publication: 2013
Issue: 10
Type: Article
More publications in: Ikastorratza, e-Revista de didáctica
Abstract
Ikerketa honek ikusizko ulerkuntzaren eta gizarte-autokontzeptuaren arteko erlazioa aztertzen du, hamar eta 17 urte bitarteko ikusizko eta arte-hezkuntzako 606 ikasleren artean. Hasieran, bi ikerkuntza-hipotesi ezartzen dira, hots, erlazio positibo eta esanguratsua espero da ikusizko ulerkuntzaren eta, hurrenez hurren, gazteen adinaren artean eta gizarte autokontzeptuaren artean. Emaitzek partzial eta irregularki sustengatzen dituzte aipatu hipotesiak, zeren eta ikusizko ulerkuntzaren bost dimentsioetatik lauk (historikoa, soziala, pedagogikoa eta biografikoa) subjektuen adin-taldeen arteko desberdintasunak ezartzen baitituzte. Halaber, gizarte-autokontzeptu orokorrak eta bere dimentsioetako batek (gizarte-ardura), ikusizko ulerkuntzaren taldeen arteko desberdintasun esanguratsuak ere ezartzen dituzte.