La comprensión visual y el autoconcepto social en la educación artística escolar

  1. Lekue Rodriguez, Pablo
Journal:
Ikastorratza, e-Revista de didáctica

ISSN: 1988-5911

Year of publication: 2013

Issue: 10

Type: Article

More publications in: Ikastorratza, e-Revista de didáctica

Abstract

Ikerketa honek ikusizko ulerkuntzaren eta gizarte-autokontzeptuaren arteko erlazioa aztertzen du, hamar eta 17 urte bitarteko ikusizko eta arte-hezkuntzako 606 ikasleren artean. Hasieran, bi ikerkuntza-hipotesi ezartzen dira, hots, erlazio positibo eta esanguratsua espero da ikusizko ulerkuntzaren eta, hurrenez hurren, gazteen adinaren artean eta gizarte autokontzeptuaren artean. Emaitzek partzial eta irregularki sustengatzen dituzte aipatu hipotesiak, zeren eta ikusizko ulerkuntzaren bost dimentsioetatik lauk (historikoa, soziala, pedagogikoa eta biografikoa) subjektuen adin-taldeen arteko desberdintasunak ezartzen baitituzte. Halaber, gizarte-autokontzeptu orokorrak eta bere dimentsioetako batek (gizarte-ardura), ikusizko ulerkuntzaren taldeen arteko desberdintasun esanguratsuak ere ezartzen dituzte.