Hausnarketa partekatuan oinarritutako praktikakegoera errealen azterketa irakasleen prestakuntzako practicumean

  1. Nerea Agirre García
  2. Agurtzane Martínez Gorrotxategi
  3. Elena López de Arana Prado
  4. Mariam Bilbatua Pérez
  5. Ahots Lejardi Plaza
Revista:
Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko hezkuntza aldizkaria

ISSN: 0214-9753

Año de publicación: 2017

Volumen: 29

Número: 2

Páginas: 47-67

Tipo: Artículo

Otras publicaciones en: Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko hezkuntza aldizkaria

Resumen

Jarraian aurkeztuko den berrikuntza esperientziak irakasleen formazio planaren baitan ezagutza eraikitzeko hausnarketan oinarritutako testuinguruak sortzea du xede. Batetik, irakasle graduko Practicumeko ikasleengan beraiek praktikan bizitako egoera errealetan ardazturiko hausnarketa sustatuz; bestetik, irakasle-gai horien artean, eta euren tutoreen laguntzaz, hausnarketa partekatuan oinarritutako formatuak egituratuz; eta hirugarrenik, hausnarketa elkarlanean burutzen den jardueraren ondorioa izan dadin bultzatuz.

Referencias bibliográficas

  • Argyris, Ch. eta Schön, D.A. (1978). Organizational learning: A theory of action perspective. Reis. 77, 78-97/345-348. Barcelona: Octaedro.
  • Berliner, D.C. (1988). Memory for teaching as a function of expertise. American Educational Research Association-en aurkeztutako komunikazioa, New Orleans.
  • Bolívar, A. (2008). Ciudadanía y competencias básicas. Sevilla: Fundación ECOEM.
  • Clandinin, D.J. (1986). Classroom practice: Teacher images in action. Philadelphia: The Palmer Press.
  • Clarà, M. (2015). What Is Reflection? Looking for Clarity in an Ambiguous Notion. Journal of Teacher Education, 66(3), 261-271.
  • Clarà, M. eta Mauri, T. (2010). El conocimiento práctico. Cuatro conceptualizaciones constructivistas de las relaciones entre conocimiento teórico y práctica educativa. Infancia y Apredizaje, 33, 131-141.
  • Coll, C., Onrubia, J. eta Mauri, T. (2008). Ayudar a aprender en contextos educativos: el ejercicio de la influencia educative y el análisis de la enseñanza. Revista de Educación, 346, 333-70 . Contreras, C., Monereo, C. eta Badia, A. (2010). Explorando en la identidad: ¿Cómo enfrentan los docentes universitarios los incidentes críticos que ocurren en las aulas de formación de futuros profesores? Estudios pedagógicos, XXXVI (2), 63-81.
  • Coombs, S.J. eta Smith, I.D. (2003). The Hawthorne effect: Is it a help or hindrance in social science research? Change: Transformations in Education, 6(1), 97-111.
  • Day, C. (2005). Formar docentes. Cómo, cuándo y en qué condiciones aprende el profesorado. Madrid: Narcea.
  • Day, C. (2006). Pasión por enseñar. La identidad profesional del docente y sus valores. Madrid: Narcea editores.
  • Delors, J. (1996). La educación encierra un tesoro. París: UNESCO.
  • Dewey, J. (1986). How we think: A restatement of the relation of reflective thinking to the educative process. In . In J.A.
  • Dewey, J. (1989). Cómo pensamos. Barcelona: Paidós-Ibérica.
  • Elbaz, F. (1981). The teacher’s «practical knowledge»: Report of a case study. Curriculum Inquiry, II , 43-71.
  • Esteve,O. eta Alsina, A. (2010). Hacia el desarrollo de la competencia profesional del profesorado. In O. Esteve., K. Melief. eta A. Alsina (Ed.). Creando mi profesión. Una propuesta para el desarrollo profesional del profesorado. Barcelona: Octaedro.
  • Fullan, M. (2002a). Las fuerzas del cambio. Explorando las profundidades de la reforma educativa. Madrid: Akal [Change forces. The depths of educational reform. 1993. Londres: The Falmer Press].
  • Fullan, M. (2002b). Los nuevos significados del cambio en educación. Barcelona: Octaedro [The New meaning of education change. Londres: Teacher College Press Cassell] .
  • Gelfuso, A. (2016). A framework for facilitating video mediated reflection: Supporting preservice teachers as they create ‘warranted assertabilities’ about literacy teaching and learning. Teaching and Teacher Education, 58, 68-79.
  • Gelfuso, A. eta Dennis, D. (2014). Getting reflection off the page: The challenges of developing support structures for pre-service teacher reflection. Teaching and Teacher Education, 38, 1-11.
  • Goodwin, A. (2002). Teacher Preparation and the Education of Immigrant Chil- dren. Education and urban society, 34-2, 156-172.
  • Gutmann, A. (1987). Democratic Education. Pricenton. NJ: Pricenton Universty Press (Trad. Cast. La educación democrática. Barcelona: Paidós, 2001).
  • Hammerness, K., Darling-Hammond, L., Bransford, J., Berliner, D., Cochran- Smith, M., McDonald, M. eta Zeichner, K. (2005). How Teachers Learn and Develop. In L.
  • Harford, J. eta G. MacRuairc. (2008). Engaging student teachers in meaningful reflective practice. Teachers and teachers education, 24, 1884-1892
  • Hargreaves, A eta Shirley, D. (2012). La cuarta vía. El prometedor futuro del cambio educativo.
  • Hopkins, D eta Lagerweij (1997). La base de conocimientos de mejora de la escuela. In D. Reynoldsm et al. Las escuelas eficaces. Claves para mejorar la enseñanza. Madrid: Santillana.
  • Hopkins, D. (1996). Towards a theory for School Improvement. In J. Gray et al. (Ed.), Merging Traditions: the future of research on School Effectiveness and School Improvement (pp. 30-51). London: Cassell.
  • Hord, S.M. (1997). Professional learning communities: Communities of continuous inquiry and improvemen. Austin, TX: Southwest Educational Develop- ment Laboratory.
  • Keow Ngang, T., Shiau Yie, C., Asiah Md Shahid, S. (2005). Quality Teaching: Relationship to Soft Skills Acquisition. Procedía - Social and Behavioral Sciences 191 ( 2015 ) 1934-1937.
  • Kolb, D. (1984). Experiential Learning. New Jersey: Prentice Hall.
  • Korthagen, F.A.J. (2001). Linking Practice and Theory. The Pedagogy of Realistic Teacher Education. Londres: Lawrence Erlbaum Associates
  • Korthagen, F.A.J. (2010). How teachers education can make a difference. Journal of Education for teaching: International research and pedagogy, 36, 407-423.
  • Krichesky. G.J. eta Murillo, F.J. (2011). Las Comunidades Profesionales de Aprendizaje. Una estrategia de mejora para una nueva concepción de escuela.REICE-Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, 9(1), 65-83.
  • Lave, J. eta Wenger, E. (1991). Situated learning: Legitimate peripheral participation. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Liston, Y.S. eta Zeichner, K.M. (1993). Formación del profesorado y condiciones sociales de la escolarización. Madrid: Morata/Paideia.
  • Macdonald, E. eta Shirley, D. (2009). The mindful teacher. New York: Teacher College Press.
  • Manouchehri, A. (2002): Developing teaching knowledge through peer discourse. Teaching and Teacher Education, 18, 715-737.
  • Martinez, A. (2011). Los Servicios de Apoyo como oportunidad para la innovación en el Sistema Educativo. Una propuesta de mejora basada en el análisis del funcionamiento de los Berritzegunes de la CAV 2002-2011. [Doctorego- tesia]. Filosofia eta Hezkuntza zientzien fakultatea. EHU.
  • Mauri, T., Clarà, M., Colomina, R. eta Onrubia, J. (2015). Naturaleza de la interacción en procesos de reflexión conjunta sobre situaciones de la práctica por estudiantes de maestro. Papeles de Trabajo sobre Cultura, Educación y Desarrollo Humano, 11(2), 105-109.
  • Mauri, T., Clarà, M., Colomina, R. eta Onrubia, J. (2016). Educational assistance to improve reflective practice among student teachers. Electronic Journal of Research in Educational Psychology, 14 (2), 287-309.
  • Mauri, T., Clarà, M., Colomina, R., Onrubia, J. eta Ginesta, A. (2013). Guiding dialogic joint elaboration of student teacher’s situational representations. The 15th EARLI Conference, Munich.
  • Monereo, C. (2010). La formación del profesorado: una pauta para el análisis e intervención a través de incidentes críticos. Revista Iberoamericana de Educación, 52, 149-178.
  • Monereo, C. eta Monte, M. (2011). Docentes en tránsito. Incidentes críticos en secundaria. Barcelona: Graó.
  • Morin, E. (2009). Los siete saberes necesarios para la educación del futuro. Barcelona: Paidós [V.O.: Les sept savoirs nécessaires à l´education du futur. París. Seuil, 2000].
  • Orcasitas, J.R. (2005). Educación para la ciudadanía y compromiso social. OGE, 60(5), 22-25.
  • Orland-Barak, L. and Yinon, H. (2007). When theory meets practice: What student teachers learn from guided reflection on their own classroom discourse. Teaching and Teacher Education 23, 957-969.
  • Pérez, A. (1992). Comprender la enseñanza en la escuela. Modelos metodológicos de investigación educativa. In G. Sacristán eta A. Pérez (1992). Capítulo V.
  • Pérez, A. (2010). Aprender a educar: Nuevos desafios para la formación de docentes. Revista interuniversitaria de formación del profesorado, 68, 37-60.
  • Pérez, A., Barquín, J. eta Angulo, J.F. (1999). Desarrollo profesional del docente. Política, investigación y práctica. Madrid: Akal.
  • Perrenoud, Ph. (1996). Enseigner: agir dans l’urgence, décider dans l’incertitude. Savoirs et compétences dans un métier complexe. Paris : ESF (2. ed. 1999).
  • Perrenoud, Ph. (2004). Desarrollar la práctica reflexiva en el oficio de enseñar: profesionalización y razón pedagógica. Barcelona: Graó.
  • Perrenoud, Ph. (2012). Cuando la escuela pretende preparar para la vida. ¿Desarrollar competencias o enseñar otros saberes? Barcelona: Graó.
  • Porlán, R. (1987). El maestro como investigador en el aula. Investigar para conocer, conocer para enseñar. Investigación en la escuela, 1, 63-69.
  • Pozo, J.I., Scheuer, N., Mateos, M. eta Pérez Echeverría, M. del P. (2006). Las teorías implícitas sobre el aprendizaje y la enseñanza. In J.I. Pozo., N.Scheuer.,
  • M. del P. Pérez Echeverría., M. Mateos., E. Martín., eta M. de la Cruz. (Edk.). Nuevas formas de pensar la enseñanza y el aprendizaje. Las concepciones de profesores y alumnos (95-132 or.). Barcelona: Graó.
  • Rivas, J.I., Leite, A.E. eta Cortés, P. (2011). Luchando contra la historia. Educación y Pedagogía, 61,1-20.
  • Schön, D.A. (1998). El profesional reflexivo: Cómo piensan los profesionales cuando actúan. Barcelona: Paidós.
  • Schön, D.A. (1987). Educating the reflective practitioner. San Francisco: Jossey- Bass.
  • Schön, D.A. (1983). The reflective practitioner. New York: Basic Books.
  • Stoll eta Louis. (2007). Professional learning communities: Divergence, depth and dilemmas. Berkshire, England: Open University Press.
  • Van de Pol, J., Volman, M., eta Beishuizen, J. (2010). Scaffolding in Teacher-Student Interaction: A decade of research. Educational Psychological Review, 22, 271-296.
  • Wenger, E. (2001). Comunidades de práctica. Aprendizaje, significado e identidad. Paidós, Barcelona. [Communities of practice: Learning, meaning, and identity. Cambridge, UK: Cambridge University Press.]
  • Wertheimer, M. (1971). Productive thinking. New York, Evanston, San Francisco, London: Harper & Row.
  • Wideen, M., Mayer Smith, J., eta Moon, B. (1998). A critical analysis of the research on learning to teach: Making the case for an ecological perspective on.
  • Yin, R.K. (1989). Case Study Research. Design and Methods. Newbury Park: SAGE.